Alergarea poate deveni contagioasă dacă performanțele sunt distribuite prietenilor prin social media (studiu)

 •  Sci&Tech
1087 afişări

O nouă cercetare pe tema activităților fizice, bazată pe informații obținute de la peste un milion de persoane, a demonstrat că alergarea poate deveni contagioasă, informează Xinhua și MedicalXpress.

13026cf5-51e4-4397-9614-55eba538edf6

Studiul, publicat în jurnalul ''Nature Communications'' la începutul acestei săptămâni, a demonstrat că oamenii pot alerga mai mult, mai repede și mai des atunci când prietenii lor distribuie pe rețelele de socializare performanțele obținute în timpul exercițiilor fizice.

Sinan Aral și Christos Nicolaides din cadrul Massachusetts Institute of Technology au analizat datele adunate pe o perioadă de cinci ani de la 1,1 milioane de persoane — însumând în total 359 de milioane de kilometri. Alergătorii cuprinși în studiu au folosit o anumită rețea de social media pentru distribuirea datelor înregistrate cu ajutorul aplicațiilor de urmărire a activităților fizice.

''Informațiile cuprind distanța parcursă zilnic, durata și ritmul, ca și caloriile arse în timpul sesiunilor de alergare'', iar la încheierea unei sesiuni ''acestea erau imediat distribuite digital prietenilor alergătorului'', se arată în cercetare.

''A fi la curent cu performanțele prietenilor care aleargă, relevate prin mesajele distribuite prin rețelele de social media, poate reprezenta un impuls pentru a alerga mai mult, mai repede și mai des'', susține Sinan Aral.

Potrivit lui Aral, rezultatele studiului demonstrează ''puternice efecte contagioase''. ''O persoană poate fi inspirată să alerge, în medie, cu 0,3 kilometri mai mult în cazul în care prietenii săi parcurg un kilometru în plus, iar dacă aceștia aleargă cu zece minute mai mult acest lucru poate face pe cineva să parcurgă în alergare trei minute în plus'', notează autorii studiului.

În urma analizei datelor, s-a observat că acest tip de contagiune este mai pronunțată în rândul bărbaților, fapt ce s-ar putea explica prin faptul că aceștia au o fire mai competitivă. Ei sunt influențați atât de femei cât și de bărbați, după cum relevă studiul, în timp ce femeile sunt influențate mai mult de femei.

În plus, cercetarea sugerează că alergătorii sunt mai influențați în alegerile lor de prietenii ale căror performanțe sunt ușor mai slabe sau mai bune.

AGERPRES/(AS — autor: Dana Purgaru, editor: Florin Ștefan, editor online: Gabriela Badea)

Etichete:
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Comentează


Articole recomandate


CYBER SECURITY

    Știrile momentului

    Știri recente din Sci&Tech

    Cele mai citite din Sci&Tech

    Tu actualizezi lumea.

    Ai filmat sau fotografiat un eveniment ieșit din comun? Noi îţi publicăm știrea.

    Află mai multe