Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Washington, 7 apr /Agerpres/ - Google oferă utilizatorilor motorului său de căutare posibilitatea de a vedea, în cadrul afişării rezultatelor solicitate, dacă informaţiile prezentate au fost verificate şi care este gradul lor de fiabilitate, aceasta fiind cea mai recentă iniţiativă a companiei în lupta contra ştirilor false, informează vineri AFP.

Concret, sistemul care va fi funcţional pentru taoate limbile va utiliza parteneri terţi precum site-uri specializate ca Snopes şi PolitiFact, sau echipe de "fact-checking" din media generaliste, cum ar fi Washington Post, pentru a verifica dacă o ştire este adevărată, falsă sau undeva între acestea două, precizează sursa citată.

Partenerii utilizaţi pentru a informa utilizatorul cu privire la verificarea efectuată asupra unei informaţii trebuie să fie aprobaţi de Google, a precizat compania într-un mesaj postat vineri pe unul dintre blogurile sale.

În total, 115 de "fact checkers" colaborează la această iniţiativă.

"Prin afişarea în rezultatele căutărilor a acestor verificări credem că le va fi mai uşor oamenilor să examineze şi să evalueze (informaţiile - n.r.) pentru a-şi forma apoi propria opinie', au scris vineri pe acest blog Justin Kosslyn, manager de produs la Jigsaw, o filială a Google, şi Cong Yu, cercetător în cadrul Google Research.

De la momentul alegerii lui Donald Trump în funcţia de preşedinte al Statelor Unite, mai mulţi giganţi Internet au luat măsuri contra fenomenului ştirilor false ("fake news") care circulă on-line, în special pe reţelele de socializare, precizează sursa citată.

Joi, Facebook a anunţat publicarea online a unui mic ghid prin care utilizatorii pot "descoperi ştirile false".AGERPRES/(AS - autor: Dana Purgaru)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.