Un fragment de meteorit marțian indică vulcani foarte vechi pe planeta Marte

•  Sci&Tech
2307 afişări

Planeta Marte ar putea fi gazda unora dintre cei mai vechi vulcani din sistemul nostru solar, conform unor noi analize asupra unui fragment de meteorit marțian care a fost descoperit în Africa în 2012, conform unui material publicat joi de UPI.com.

07d8230f-a27c-463f-b7f8-59d6e37c267e

Echipa de cercetători, care a studiat multe fragmente de meteoriți de-a lungul anilor, a analizat și fragmentul de meteorit denumit Northwestern Africa 7635.

Majoritatea meteoriților au ajuns pe Terra în urmă cu un milion de ani, când un obiect de dimensiuni mari a lovit planeta Marte, generând dislocarea unei cantități semnificative de roci, din care mare parte erau de proveniență vulcanică.

Cercetătorii care au analizat Northwestern Africa 7635 au stabilit că este un fragment de rocă vulcanică marțiană și că ar fi fost fasonată în urmă cu 2,4 miliarde de ani. Au mai fost găsite anterior 11 fragmente similare de meteorit care aveau o compoziție chimică similară. Toate fragmentele au fost găsite în aceeași pătură terestră a Terra, sugerând că au fost desprinse din Marte și au căzut pe Terra în același timp.

''Observăm că provin dintr-o sursă vulcanică similară'', a declarat Tom Lapen, profesor de geologie la University of Houston. ''Ținând cont de faptul că aceste fragmente au același timp de desprindere, putem concluziona că acestea provin dintr-o locație comună de pe Marte'', conform aceluiași Tom Lapen care a detaliat alături de colegii săi analiza asupra fragmentului Northwestern Africa 7635 în revista de specialitate Science Advances.

AGERPRES/(AS-autor: Liviu Tatu, editor: Mariana Ionescu)

Etichete:

Comentează

Articole recomandate

CYBER SECURITY

Știrile momentului

Știri recente din Sci&Tech

Cele mai citite din Sci&Tech

Tu actualizezi lumea.

Ai filmat sau fotografiat un eveniment ieșit din comun? Noi îţi publicăm știrea.

Află mai multe