Omenirea nu dispune de mai mult de încă 1000 de ani pe Pământ, susține Stephen Hawking

•  Sci&Tech
1744 afişări

Celebrul astrofizician britanic Stephen Hawking a avertizat recent că omenirea nu mai dispune, probabil, de mai mult de 1.000 de ani pentru a trăi pe Pământ și că singurul lucru care ne poate salva de la dispariție este colonizarea altor planete și luni din sistemul solar, conform unui material publicat miercuri de site-ul sciencealert.com.

2a1e06e6-aef0-4dfd-bb0c-aae3572f3110

"Trebuie să continuăm să călătorim în spațiu pentru viitorul omenirii", a susținut Hawking în cadrul unei conferințe organizată la Universitatea Cambridge la începutul acestei săptămâni. "Nu cred că vom supraviețui (ca specie) încă 1.000 de ani dacă nu vom scăpa de pe această planetă fragilă".

Hawking este frământat de soarta umanității în ultima perioadă de timp, savantul englez avertizând recent și cu privire la pericolul de a contacta eventuale civilizații extraterestre mai evoluate tehnologic sau de a dezvolta și perfecționa inteligența artificială (AI) care va fi "fie cel mai bun lucru, fie cea mai mare catastrofă care s-a întâmplat vreodată omenirii".

Și, dacă ținem cont de faptul că oamenii par condamnați să repete mereu aceleași greșeli — chiar dacă studiem istoria și ar trebui să știm mai bine — Hawking se teme că dezvoltarea unor "arme autonome puternice" ar putea avea consecințe dramatice pentru specia umană. De asemenea, Hawking este rezervat și cu privire la posibilitatea colonizării planetei Marte în viitorul apropiat, estimând că astfel de colonii capabile să se autosusțină pe Planeta Roșie vor fi o soluție viabilă peste aproximativ un secol.

Fără a mai pune la socoteală pericolele "clasice" reprezentate de efectele devastatoare ale schimbărilor climatice, izbucnirea unor pandemii globale din cauza proliferării de microorganisme ce au devenit rezistente la antibiotice sau arsenalele nucleare ce ar putea intra pe mâna unui lider politic nebun, omenirea ar putea să se confrunte în curând și cu alte tipuri de pericole letale, la care nu este pregătită să răspundă.

La sfârșitul anului trecut, Stephen Hawking a devenit membru al unei coaliții formată din peste 20.000 de cercetători și experți în diferite domenii, printre care Elon Musk, Steve Wozniak și Noam Chomsky, coaliție care solicită interzicerea la nivel internațional a programelor de cercetare privind construcția unor arme autonome ce pot ataca ținte fără a fi nevoie de intervenția oamenilor.

După cum susține în noul său film, "Stephen Hawking's Favourite Places", fizicianul britanic se declară mai convins decât oricând că nu suntem singuri în Univers. Însă, dacă vom fi găsiți de extratereștri, "aceștia vor fi cu mult mai puternici decât noi și ar putea să considere că omenirea este la fel de importantă cum considerăm noi că sunt bacteriile".

De aceea, susține Hawking, avem nevoie de un plan de rezervă și am putea supraviețui propriilor noastre greșeli dacă nu am fi dependenți de o singură planetă. Dacă în viitorul mai mult sau mai puțin apropiat nu vom reuși să colonizăm alte planete, omenirea nu va rezista, ca specie, mai mult de încă un mileniu.

Deși acest avertisment este unul dur, Hawking susține că rămâne un optimist și a descris anul 2016 drept "o minunată perioadă în care să trăiești și să studiezi fizica teoretică".

"Să nu uitați să vă uitați mereu în sus, spre stele și nu în jos, spre pământ (...) Încercați să înțelegeți ce vedeți, întrebați-vă ce face Universul să existe. Fiți curioși (...) Oricât de grea poate părea viața, există mereu ceva ce veți putea face cu succes. Important este doar să nu vă dați bătuți", le-a mai transmis el studenților de la Cambridge.

AGERPRES/(AS — autor: Codruț Bălu, editor: Dana Purgaru, editor online: Gabriela Badea)

Etichete:

Comentează

Articole recomandate

CYBER SECURITY

Știrile momentului

Știri recente din Sci&Tech

Cele mai citite din Sci&Tech

Tu actualizezi lumea.

Ai filmat sau fotografiat un eveniment ieșit din comun? Noi îţi publicăm știrea.

Află mai multe