Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Cluj-Napoca, 18 oct /Agerpres/ - O echipă multidisciplinară de tineri de la o companie clujeană a creat o aplicaţie pentru telefonul mobil care, pe baza unor informaţii introduse de utilizator, generează statistici şi topuri despre felul în care locurile şi persoanele din viaţa acestuia îi influenţează starea de spirit.

Practic, aplicaţia generează după fiecare conversaţie şi atunci când utilizatorul îşi schimbă locaţia o întrebare despre felul în care acesta s-a simţit. Persoana care foloseşte aplicaţia nu trebuie decât să indice cu degetul, pe ecran, pe un semicerc, cam care este starea sa de spirit în legătură cu locul în care se află sau cu o persoană cu care tocmai a vorbit.

"Aplicaţia funcţionează pe bază de notificări periodice. Telefonul ştie oricum unde eşti şi, la fiecare mod introdus, se preia automat informaţia. La fel, la fiecare apel se declanşează o întrebare: 'cum te simţi cu persoana cu care tocmai ai vorbit'. Şi atunci se generează nişte topuri. (...) Totul era să reuşim să construim o unealtă care să poată să înregistreze aceste lucruri fără ca utilizatorul să îşi întrerupă viaţa. Singurul input (n. red. - informaţie) pe care îl cere este această simplă mişcare cu degetul. Apoi, în zona de topuri, văd cum m-am simţit azi, în ultimele trei zile, săptămâna asta, luna asta. Văd toate locurile prin care am circulat", a explicat Mihai Babici, managerul de proiect.

Ideea acestei aplicaţii îi aparţine lui Dragoş Bîrlea, fondatorul companiei clujene. El este consilier de dezvoltare personală, are şi studii de management şi în domeniul resurselor umane, iar inspiraţia pentru această aplicaţie i-a venit din experienţa sa de lucru cu oamenii şi atunci când şi-a dat seama că aceştia nu mai ştiu cu precizie ce au făcut în urmă cu mai multe zile, săptămâni, luni sau ani.

"Este foarte simplu. Ce aţi făcut miercurea trecută? Vedeţi, nimeni nu mai ştie. Întrebarea asta este. Nu mai ştim ce am făcut, darămite cum ne-am simţit. Aplicaţia este doar un mic pas în încercarea de a te deconstrui şi apoi reconstrui. Noi punem la dispoziţie o unealtă pentru ca cel care o foloseşte să îşi dea seama cu mai multă precizie ce îl face să se simtă mai bine. După ce vede rezultatele, utilizatorul îşi dă seama cu cine şi unde se simte bine şi astfel îl ajută să răspundă la întrebarea 'bun, dar de ce mă chinui eu în acea relaţie'", a explicat, pentru AGERPRES, Dragoş Bîrlea.

Aplicaţia se numeşte Gimini Moodtracker, botezată astfel după numele greieraşului care trebuie să îl sfătuiască pe celebrul personaj de poveste Pinocchio. Creatorul acestei idei consideră aplicaţia doar un instrument care oferă indicii, fiind astfel doar primul pas dintr-un drum pe care cei care o vor folosi îl pot face pentru a se înţelege mai bine pe ei înşişi, stările pe care le generează oamenii din jurul lor sau experienţele pe care le au.

'Gimini este greieraşul din urechea lui Pinochio, care îi spune ce e bine şi ce e rău. Credinţa noastră este că, de fapt, fiecare din noi ne ştim stările, în interiorul nostru, ştim ce e bine şi ce e rău şi, de fapt, ce avem nevoie este un cadru pe care să ne proiectăm, să ne vedem cu adevărat. Aşa cum nu ne putem vedea faţa fără oglindă, aşa nu ne putem vedea faţa sufletească fără o oglindă care să ne spună cum suntem. Acest moodtracker marchează pur şi simplu cum ne simţim. Am putea face asta şi singuri, dacă ne-am nota din timp în timp cum ne simţim. Atâta doar că nu o facem. Şi şi dacă am face-o este foarte greu apoi să faci nişte statistici după aceste informaţii', a mai spus Bîrlea.

Aplicaţia a fost lansată oficial marţi, în cadrul unui eveniment care a avut loc la Cluj. Ea funcţionează doar pe sistemele android pentru moment şi a fost testată până acum de aproximativ 100 de persoane. Există o variantă gratuită a acestei aplicaţii, mai simplă, precum şi o versiune care poate fi cumpărată. AGERPRES/(A - autor: Elena Stanciu, editor:Diana Dumitru)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.