Washington, 24 aug /Agerpres/ -Astronomii au descoperit o nouă planetă asemănătoare Pământului aflată foarte aproape de planeta noastră. Planeta ar orbita în jurul stelei Proxima Centauri (cea mai apropiată stea de Sistemul Solar) în interiorul zonei locuibile, zona Goldilocks, relatează revista Nature citată de AFP.

Denumită Proxima b, această planetă este situată într-o zonă "locuibilă" care permite prezenţa apei lichide, o condiţie necesară vieţii. Datorită apropierii sale, Proxima b ar putea fi prima exoplanetă, care să poată fi vizitată de o sondă spaţială, dacă oamenii vor reuşi să dezvolte tehnologia necesară, a declarat Julien Morin, unul din autorii studiului.

Proxima Centauri face parte din sistemul Alpha Centauri, cel mai apropiat sistem stelar de Sistemul Solar, aflat la o distanţă de aproximativ 4,35 ani-lumină de sistemul nostru solar.

Deşi cercetătorii consideră această exoplanetă, "atât de aproape" de noi, este totuşi mult prea departe pentru a putea ajunge la ea utilizând tehnologia spaţială actuală. Un an-lumină reprezintă distanţa parcursă de lumină într-un an, iar viteza luminii este de aproximativ 300.000 de kilometri pe secundă.

NASA a anunţat descoperirea de noi planete în trecut, dar cele mai multe dintre aceste lumi erau fie prea fierbinţi fie prea reci pentru a găzdui apă sub formă lichidă.AGERPRES/(AS - editor: Mihaela Nicolaescu)