Washington, 22 aug /Agerpres/ - O fosilă de Tyrannosaurus Rex descoperită recent de către paleontologii americani de la Muzeul Burke şi de la Universitatea din Washington, în Montana, ar putea fi una dintre cele mai bine conservate din lume, arată Scientific American. Scheletul exemplarului de dinozaur este intact în proporţie de circa 20%, iar craniul este foarte bine conservat.

Fosila gigantică a fost găsită în celebrul refugiu al dinozaurilor din Montana, în situl geologic Hell Creek Formation din nordul Statelor Unite. Oamenii de ştiinţă au denumit exemplarul ''Tufts-Love Rex'', după numele celor doi paleontologi voluntari care au observat pentru prima oară oasele, Jason Love şi Luke Tufts de la Muzeul Burke.

Până acum, echipa de specialişti a reuşit să scoată la suprafaţă aproximativ o cincime din schelet, inclusiv coastele, şoldurile, maxilarele şi vertebrele, însă piesa de rezistenţă a noii descoperiri o reprezintă craniul, care are circa 1,2 metri lungime. Până în prezent, oamenii de ştiinţă au adus la lumină partea dreaptă a acestuia - de la bază la bot, inclusiv dinţii - şi cred că şi partea stângă, ce se află în prezent prinsă în rocă, ar fi intactă. Acest lucru ar însemna ca acesta să fie al 15-lea craniu intact de T. Rex din lume.

Se estimează că Tufts-Love a trăit în urmă cu 66,3 milioane de ani, spre finalul Cretacicului, nu cu mult timp înainte de extincţia în masă care a şters dinozaurii de pe supraţa Pământului. De asemenea, cercetătorii cred că acest exemplar avea circa 15 ani când a murit, altfel spus se afla la jumătatea vieţii unui T. Rex.

Aceşti temuţi carnivori măsurau circa 12 metri lungime şi aveau o înălţime de aproximativ 6 metri.

Descoperirea lui Tufts-Love este un lucru ieşit din comun deoarece fosilele de Tyrannosaurus Rex sunt foarte rare. În plus, faptul că acest exemplar este atât de bine conservat face ca descoperirea să fie una de o mare importanţă ştiinţifică.AGERPRES/(AS - autor: Dana Purgaru; editor: Mihaela Nicolaescu)