Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Bucureşti, 18 mai /Agerpres/ - Oraşul Alba Iulia ar putea deveni primul oraş inteligent (smart city) din România, ca urmare a derulării unui proiect-pilot ce ar urma să se finalizeze până în anul 2018, a anunţat, miercuri, ministrul Comunicaţiilor şi pentru Societatea Informaţională, Marius Bostan, în cadrul celei de-a XX-a ediţii a expo-conferinţei Ziua Comunicaţiilor 2016.

'Toate lucrurile pe care le-am făcut sunt publicate pe site. Dacă nu este clar, întrebaţi-ne! În ceea ce priveşte conceptul de smart city, am început un proces în minister de construire a unui concept de colectare a bunelor practici şi deschiderea unor canale de comunicare, astfel încât să facem un gen de 'guidelines', cât mai bine structurate, legat şi cu cadrul legal. În acelaşi timp, aş vrea să lansez azi, aici, o provocare: să construim primul oraş inteligent din România până în 2018. Acest oraş să fie Alba Iulia. De ce Alba Iulia? În afara faptului că vorbim despre 100 de ani de la Unire, aş vrea să vă spun că Alba Iulia este singurul oraş din România care au avut o strategie pe termen lung de dezvoltare şi s-a şi ţinut de ea. Este un oraş care a fost declarat de mai multe instituţii internaţionale un oraş bine administrat, a început să facă paşi importanţi', a afirmat ministrul Comunicaţiilor.

Potrivit oficialului, este important ca întreaga industrie telecom din România să participe la acest program-pilot, care este preconizat să demareze în luna septembrie a acestui an.

'Un concept de oraş inteligent construit cu experţi din mediul privat. În septembrie, haideţi să lansăm acest proiect, în care toată industria să participe la acest centenar. De altfel, pot să vă spun că actori din telecom şi-au asumat să facă acest program-pilot al unui oraş mic din România, până în 2018', a explicat Bostan.

Termenul de Smart City este utilizat pentru a desemna oraşele care apelează intensiv la tehnologiile noi 'tip Smart' dedicate îmbunătăţirii serviciilor publice, creşterii nivelului de confort al cetăţenilor din localităţile urbane şi rurale, eficientizării consumurilor de resurse şi reducerii cheltuielilor pe termen mediu şi lung.

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) lansează, miercuri, în dezbatere publică, în cadrul expo-conferinţei Ziua Comunicaţiilor 2016, Proiectul de strategie de reglementare a comunicaţiilor electronice din România, pe termen mediu.

Ziua Internaţională a Telecomunicaţiilor şi a Societăţii Informaţionale se sărbătoreşte în fiecare an, pe data de 17 mai, iar tema din 2016 este ''Impactul social al antreprenoriatului în domeniul Tehnologiei Informaţiei şi Comunicaţiilor (ITC)''.

Din noiembrie 2006, în urma Conferinţei ITU din Antalya, Turcia, a fost adoptată rezoluţia 68, care hotărăşte ca cele două zile să fie marcate simultan, anual, la 17 mai.
De altfel, anul 2006 a fost şi cel în care pe piaţa telecom din România au avut loc schimbări importante: brandul Vodafone înlocuieşte Connex, Orange lansează serviciul 3G, Romtelecom aduce în eter televiziunea digitală Dolce, RCS&RDS şi Telemobil primesc licenţele 3G, UPC preia Focus Sat, iar ANRC se transformă în ANRCTI, care ulterior a fuzionat cu IGTI.

ITU este organism specializat al ONU, cu sediul la Geneva, în cadrul căreia guvernele şi sectorul privat realizează coordonarea la nivel global a serviciilor de reţele de telecomunicaţii. Uniunea este împărţită în trei sectoare: Standardizarea în Telecomunicaţii (ITU-T), Radiocomunicaţii (ITU-R) şi Dezvoltarea Telecomunicaţiilor (ITU-D).
 
România este membră a ITU din anul 1866 şi în prezent este membră a Consiliului pentru al patrulea mandat consecutiv, făcând parte din regiunea Central - Estică a Europei, regiune cu un total de 20 membri, reprezentată în Consiliu prin cinci membri, în acest mandat, alături de Rusia, Bulgaria, Ucraina, Cehia. AGERPRES/(AS - autor: Daniel Badea, editor: Oana Tilică)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.