COD PORTOCALIU: 17-01-2018 ora 14 Intre 18 ianuarie, ora 01 - 18 ianuarie, ora 17 se va semnala precipitații însemnate cantitativ, predominant ninsori COD GALBEN: 18-01-2018 ora 11 Intre 11:00 si 17:00 se va semnala intensificări ale vântului cu viteze la rafală de 55-65 km/h, izolat 70 km/h in Județul Mehedinţi, Județul Olt, Județul Dolj; COD PORTOCALIU: 18-01-2018 ora 10 Intre 10:15 si 16:00 se va semnala - intensificări ale vântului cu rafale de 70 - 85 km/h, ninsoare viscolită, vizibilitate redusă sub 50 m. in Județul Constanța; COD GALBEN: 18-01-2018 ora 10 Intre 10:00 si 16:00 se va semnala local intensificări ale vântului cu viteze la rafală de 60...70 km/h in Județul Buzău, Județul Brăila, Județul Ialomița, Județul Călărași; COD GALBEN: 18-01-2018 ora 10 Intre 10:00 si 15:00 se va semnala local intensificări ale vântului cu viteze la rafală de 55...60 km/h in Județul Teleorman;

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Washington, 1 mar /Agerpres/ - O maşină autonomă a companiei Google are o anumită responsabilitate într-un recent acroşaj pe o autostradă din California, a recunoscut luni gigantul Internet, citat de agenţia France Presse.

Un automobil Lexus convertit în vehicul fără pilot a intrat în coliziune la o viteză mică, cu un autocar, la 14 februarie. Este prima dată când Google recunoaşte o parte de responsabilitate a calculatorului auto pentru un accident.

"Acesta este un exemplu clasic de arbitraj, care face parte integrantă din conducerea unei maşini: toţi încercăm să anticipăm mişcările celorlalţi", a explicat Google într-un raport din luna februarie privind performanţa maşinilor sale fără şofer.

"În acest caz, avem în mod clar o responsabilitate pentru că dacă maşina noastră nu şi-ar fi schimbat locul în trafic, nu ar fi existat nicio coliziune", a declarat compania.

Un raport al serviciului de trafic rutier din California a detaliat incidentul: automobilul Lexus circula aproape de Mountain View, unde se află sediul Google şi al firmei mamă Alphabet, cu un şofer de rezervă gata să preia controlul dacă era necesar.Automobilul, care a vrut să întoarcă la dreapta, s-a oprit după ce a detectat saci cu nisip pe drum şi a aşteptat ca traficul să-i permită să facă o depăşire pentru a evita obstacolul.

După ce a lăsat să treacă mai multe vehicule, maşina Google s-a strecurat pe banda centrală gândind că un autocar care se apropia se va opri, a declarat grupul Google. Numai că autocarul nu s-a oprit ...

"Şoferul nostru de rezervă, care se uita în oglinda retrovizoare, se aştepta de asemenea, ca autocarul să înceapă să încetinească sau să oprească", a mai spus Google în raportul său.

"Şi ne putem imagina că şoferul autocarului a crezut că Lexus va rămâne pe loc. Din păcate, toate aceste ipoteze ne-au adus în acelaşi loc al şoselei în acelaşi timp", a subliniat raportul.

La momentul coliziunii cu partea laterală a autocarului, Lexus rula cu aproximativ 3 kilometri pe oră, iar celălalt vehicul se deplasa cu aproximativ 24 kilometri pe oră.

Compania Google a spus ca softul a fost modificat pentru "o mai bună înţelegere" a faptului că autobuzele şi alte vehicule mari sunt mai puţin susceptibile să lase să treacă maşinile autonome.

Criticii acestor dispozitive au fost însă mai puţin concilianţi.

"Acest incident este o dovadă în plus că tehnologia maşină-robot nu este pregătită pentru pilotajul automat şi că un şofer este necesar pentru a controla dacă ceva nu merge bine", a declarat John Simpson, director al organizaţiei consumatorilor Consumer Watchdog .

Google a mai avut accidente care au implicat automobile autonome, susţinând că acestea s-au datorat acţiunilor umane şi nu tehnologiei, mai notează agenţia France Presse.AGERPRES/(autor: Constanţa Niţă, editor: Mariana Ionescu)
Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.