COD PORTOCALIU: 25-09-2020 ora 11 Intre 26 septembrie, ora 09:00 – 27 septembrie, ora 03:00Fenomene vizate se va semnala 26 septembrie, ora 09:00 – 27 septembrie, ora 03:00Fenomene vizate

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Londra, 19 ian /Agerpres/ - Robo-jurnalişti, telefoane mobile inteligente care se pot plia şi pot funcţiona sub apă, evoluţia "războiului" dintre creatorii de conţinut online şi programele pentru blocarea reclamelor pe site-uri sau direcţia spre care se îndreaptă social-media reprezintă doar o parte dintre domeniile ale căror tendinţe pentru anul 2016 sunt analizate de Institutul Reuters pentru Studiul Jurnalismului (Reuters Institute for the Study of Journalism) în cadrul analizei "Journalism, Media and Technology Predictions 2016".

O echipă extinsă de cercetători din cadrul Institutului Reuters, alături de colaboratori, au analizat evoluţia domeniului digital înregistrată în 26 de ţări.

"Cunoaştem cu certitudine faptul că aceleaşi tendinţe tehnologice au implicaţii diferite de la ţară la ţară. Digital News Project are drept obiectiv o mai bună înţelegere a acestor diferenţe", a declarat directorul de cercetare din cadrul Institutului Reuters, dr. Rasmus Kleis Nielsen.

În ceea ce priveşte publicitatea online, Institutul Reuters susţine că anul 2016 ar putea fi anul Apocalipsei. În multe ţări, peste jumătate din cheltuielile totale pentru publicitate se îndreaptă în acest an spre mediul online, sume ce vor fi monitorizate atent din punct de vedere al randamentului. Companiile de vânzări şi creatorii de conţinut vor încerca să capitalizeze cât mai mult din publicitatea online, în timp ce publicitarii şi companiile producătoare vor supraveghea atent calitatea şi creativitatea mesajelor publicitare din mediul online.

De cealaltă parte însă, utilizatorii de internet sunt din ce în ce mai sensibili cu privire la folosirea datelor personale de către companii care creează profiluri ale consumatorilor şi vor apela şi în cursul acestui an, din ce în ce mai des, la programe puternice de blocare a mesajelor publicitare, aşa cum este AdBlock Plus. Deocamdată majoritatea utilizatorilor care folosesc programe care blochează conţinutul publicitar o fac pe calculatoare desktop sau pe laptopuri, dar în cursul acestui an acest tip de software va fi instalat şi de foarte mulţi utilizatori ai dispozitivelor mobile.

Probabil cea mai mare ameninţare pentru publicitatea online vine din Israel, de la programul ad-blocker Shine, destinat dispozitivelor mobile, care acţionează la nivel de reţea pentru a stopa astfel de mesaje. În Jamaica aşa-numita ‘ad-apocalypse' a început deja, după ce operatorul de telefonie Digicel a trecut la blocarea tuturor mesajelor publicitare pe dispozitivele mobile, atât în mediul online, cât şi în aplicaţii. Dacă operatori mai mari de telefonie mobilă vor alege să acţioneze precum Digicel, regulile jocului publicităţii online se vor modifica substanţial.

În plus, publicitatea online are şi probleme serioase legate de fraudă. Cât de serioase sunt aceste probleme a devenit clar în ultimele 18 luni când o serie de studii indică, spre exemplu, că în SUA nivelul fraudei a ajuns la aproximativ 6,3 miliarde de dolari, adică 20% din totalul cheltuit pe publicitatea online. Asociaţia publicitarilor americani, Association of National Advertisers (ANA) a arătat că programe automate, software bots - şi nu oameni - au accesat 11% din mesajele publicitare şi 25% din clipurile publicitare din mediul online.

Companiile de publicitate sunt preocupate în special de identificarea modalităţilor de a ajunge şi la aşa-numita "generaţie y" (tinerii născuţi între 1980 şi 2000). În cadrul acestei categorii se află cei mai mulţi utilizatori de programe de ad-blocking, tot aici se înregistrează cel mai mic procent de persoane care se uită la televizor şi cel mai mare procent de utilizatori ai programelor de video streaming tip Netflix sau BBC iPlayer pe laptopuri, tablete sau telefoane mobile, programe care nu oferă spaţii pentru reclame.

În astfel de condiţii, deloc clare, este mai greu de formulat predicţii. Institutul Reuters avansează însă patru astfel de previziuni pentru anul în curs:

1. În ceea ce priveşte tendinţele de blocare a conţinutului publicitar, din ce în ce mai mulţi beneficiari ai reclamelor ar putea lua decizia aplicată deja de publicaţia Bild care îi obligă pe cei care îi accesează site-ul să-şi închidă aplicaţiile de ad-block, în caz contrar neputând accesa conţinutul decât în schimbul plăţii unui abonament lunar. O altă mare publicaţie, The Washington Post, a început recent să-şi redirecţioneze cititorii spre o pagină unde se pot abona sau le cere să accepte să primească periodic material publicitar sub formă de newsletters. Este de aşteptat ca şi programele care blochează mesajele publicitare să fie perfecţionate şi să intercepteze şi să blocheze chiar şi acest tip de reclamă prin newsletters.

2. Mai multe decizii legale şi de reglementare în acest domeniu: Pe măsură ce impactul economic al acestui război, între creatorii de reclame şi creatorii de programe care blochează publicitatea online, devine mai clar, forurile legislative autorizate vor fi chemate să se implice. Publicitarii vor susţine că prin blocarea mesajelor publicitare online este periclitată însăşi profesia de jurnalist, iar de cealaltă parte, utilizatorii vor invoca faptul că le este invadată intimitatea cu mesaje publicitare de tip spam şi că acestea folosesc prea multe resurse din dotarea dispozitivelor pe care sunt accesate.

3. Diversificarea şi perfecţionarea programelor de ad blocking pentru dispozitivele mobile: Până acum, astfel de programe au fost folosite mai puţin pe telefoane şi tablete, însă odată cu creşterea sensibilităţii consumatorilor cu privire la intimitate şi accesul la datele personale, dar şi cu privire la costurile suplimentare de trafic rezultate din încărcarea pe dispozitivele mobile a mesajelor publicitare, situaţia se va schimba.

4. Giganţii din domeniu, Facebook, Google sau Apple, vor rămâne imuni în acest război: Marile companii vor găsi modalităţi prin care să cumpere sau să neutralizeze programele de ad blocking prin aplicaţiile de care dispun şi prin iniţiative aşa cum sunt AMP, Instant Articles sau Apple News. Astfel creatorii de conţinut vor fi din ce în ce mai dispuşi să renunţe la bloguri, spre exemplu şi să-şi publice materialele pe platforme puternice, unde publicitatea este reglementată şi limitată, aşa cum sunt cele oferite de Google sau Facebook.AGERPRES/(AS - autor: Codruţ Bălu, editor: Mariana Ionescu)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.