Berlin, 5 ian /Agerpres/ - Gigantopitecul, o maimuţă uriaşă cu alură de King Kong, a dispărut de pe suprafaţa Pământului în urmă cu un milion de ani, din cauza incapacităţii sale de a se adapta la schimbările climatice, susţin oamenii de ştiinţă, citaţi de AFP.

Cu o înălţime de 2-3 metri şi o greutate care varia între 200 şi 500 de kilograme, gigantopitecul va rămâne, probabil, cea mai mare maimuţă din istoria planetei.

Rămăşiţele de gigantopitec disponibile cercetătorilor - care se reduc în prezent la patru maxilare inferioare şi la "sute sau mii de dinţi izolaţi" - nu le permit acestora să ofere prea multe informaţii cu privire la acest "monstru".

Aceste rămăşite "sunt în mod clar insuficiente pentru a spune dacă animalul a fost biped sau patruped sau chiar să ne imaginăm proporţiile sale", a declarat pentru AFP Hervé Bocherens, de la Centrul Senckenberg pentru evoluţie umană şi paleo-mediu din Germania, co-autor al unui studiu pe această temă publicat pe site-ul revistei Quaternary International.

Alături de o echipă internaţională de cercetători, Bocherens a studiat emailul dinţilor de gigantopitec, ajungând la concluzia că acesta trăia doar în păduri."Rezultatele noastre indică faptul că aceste primate mari trăiau doar în păduri, de unde îşi obţineau hrana", a indicat Bocherens, adăugând că gigantopitecii au fost vegetarieni.

Pentru cercetători, dimensiunea acestei maimuţe şi limitarea la un singur tip de habitat a condus la dispariţia sa. Spre deosebire alte rude ale sale, care trăiesc încă în păduri şi au un metabolism lent, supravieţuind cu puţină mâncare, "gigantopitecul - din cauza dimensiunilor sale - avea nevoie cu siguranţă de o mare cantitate de hrană", a explicat cercetătorul.AGERPRES/(AS - autor: Ana Bîgu, editor: Mariana Ionescu)