Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Londra, 30 oct /Agerpres/ - Cercetătorii au anunţat că au făcut progrese în dezvoltarea unei baterii litiu-aer, care ar putea oferi maşinilor electrice potenţialul unei autonomii echivalente cu cea a vehiculelor pe benzină, conform unui studiu publicat joi în revista americană 'Science', informează agenţiile de presă internaţionale.

Această baterie de o mare densitate a energiei poate, în această etapă de dezvoltare în laborator, să fie reîncărcată de mai mult de două sute de ori, au precizat cercetătorii.

Aceste baterii au o capacitate energetică teoretică de zece ori mai mare decât bateriile actuale litiu-ion. Acestea sunt, prin urmare, ideale pentru a dota maşinile electrice oferindu-le o autonomie de peste 600 de km pentru fiecare încărcare, ceea ce ar fi comparabil cu benzina, scrie agenţia France Presse.

În plus, aceste baterii cântăresc o cincime din greutatea celor care sunt actualmente pe piaţă iar preţul lor ar fi, de asemenea, de cinci ori mai mic, conform oamenilor de ştiinţă de la Universitatea Cambridge din Marea Britanie.

Cercetătorii au reuşit să depăşească unele dintre dificultăţile prezentate de această tehnologie. Astfel, ei utilizează electrozi de carbon foarte poroşi şi substanţe pentru modificarea reacţiilor chimice din interiorul bateriei, făcându-le astfel mai stabile şi eficiente.

Deşi aceste rezultate sunt promiţătoare, cercetătorii estimează că va dura cel puţin încă zece ani înainte ca o baterie operaţională să fie pusă la punct. Potrivit Reuters, problemele cu care se confruntă în prezent cercetătorii în dezvoltarea acestei baterii sunt cele de eficienţă, de performanţă, de reacţie chimică, de potenţial de siguranţă şi de limitare la consumul de oxigen pur, mai degrabă decât de aer obişnuit.

"Ceea ce am reuşit să facem reprezintă un progres semnificativ pentru această tehnologie şi ar putea deschide un ansamblu de noi domenii de cercetare ...", a spus profesorul Clare Grey de la departamentul de chimie al Universităţii Cambridge, autorul principal al acestei lucrări, citat de France Presse.

"Nu am rezolvat toate problemele inerente acestei chimii, dar rezultatele noastre fac să avanseze lucrurile până la punctul în care o baterie poate funcţiona bine", a adăugat sursa citată.

Bateriile par, pentru moment, să scape tipului de progres al multor altor tehnologii actuale care miniaturizează, sunt mai rapide şi costă mai puţin, au relevat cercetătorii.

Pe lângă faptul că utilizarea noilor baterii ar putea face ca smartphone-urile să poată fi utilizate mai multe zile fără să fie nevoie de reîncărcare, întârzierea dezvoltării lor împiedică adoptarea lor şi de către alte două tehnologii curate foarte importante: automobilul electric şi stocarea energiei solare, comentează AFP. AGERPRES/(autor: Constanţa Niţă, editor: Mariana Ionescu)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – [email protected].

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.