Londra, 19 sep /Agerpres/ - O cercetătoare de la Institutul Francis Crick din Londra a solicitat autorităţii britanice privind fertilizarea umană şi embriologia (HFEA) să-i permită modificarea genetică a embrionilor umani, ceea ce ar constitui o premieră după tentativa chineză de la începutul acestui an, relatează AFP.

"Am primit recent o solicitare de a utiliza (metoda) Crispr-Cas9 într-unul din proiectele" în curs de desfăşurare, a declarat un purtător de cuvânt al HFEA pentru AFP, confirmând informaţiile apărute în publicaţiile britanice The Guardian şi The Independent.

Metoda Crispr-Cas9 permite ţintirea genelor deficiente din ADN pentru a le neutraliza cu mai multă precizie.

Potrivit The Guardian, cercetătoarea respectivă vrea să studieze genele implicate în dezvoltarea celulelor care vor forma apoi placenta, pentru a încerca să determine de ce unele femei au avorturi spontane.

Cererea a fost depusă săptămâna trecută, a declarat HFEA, şi ar trebui să fie studiată la una din următoarele sale reuniuni, programate în luna noiembrie şi ianuarie.

Modificarea genetică a embrionilor în scopuri de tratament este interzisă în Marea Britanie. Ea este însă permisă începând din 2009 în domeniul cercetării, cu condiţia, între altele, ca embrionii să fie distruşi după maxim două săptămâni. Totuşi, "aceasta este prima cerere de care avem cunoştinţă", a declarat purtătorul de cuvânt al HFEA.

În luna aprilie, oameni de ştiinţă chinezi au anunţat în premieră că au reuşit să modifice la mai mulţi embrioni o genă alterată, responsabilă de o boală a sângelui potenţial mortală. Această reuşită a provocat îngrijorare şi o mulţime de întrebări de natură etică.AGERPRES/(AS - editor: Mariana Ionescu)