Google: 60% dintre "Homo smartphonicus" din România accesează internetul de pe smartphone la primele ore ale dimineții

 •  Sci&Tech
1416 afişări

Aproape 60% dintre utilizatorii de internet din România, botezați de Google "Homo Smartphonicus", accesează informații în mediul online direct de pe telefoanele inteligente pe care le dețin, conform studiului Google "Internetul mobil în viața de zi cu zi", realizat între utilizatorii de internet mobil din patru țări din Europa Centrală și de Est, respectiv România, Ungaria, Cehia și Slovacia.

433146fc-5d2b-4b6c-bf7c-617f2563f8b2

Dependența de smartphone nu este atât de pregnantă în Ungaria, Cehia și Slovacia, țări în care portofelul, nu smartphone-ul, este pe locul întâi între lucrurile fără de care o persoană nu pleacă de acasă.

"Accesatul internetului de pe smartphone este un obicei intrat în rutina matinală a lui Homo Smartphonicus. Aproape 60% dintre utilizatorii de internet mobil fac acest lucru dimineața, până să plece de acasă. Mai mult, o treime își verifică smartphone-ul imediat după ce se trezesc. Homo Smartphonicus își începe ziua pe telefon și continuă la fel, dependent de conexiunea de internet mobil și instrumentele pe care i le oferă smartphone-ul. 43% spun că utilizează smartphone-ul (în alt scop decât a telefona) oricând în timpul zilei, în timp ce aproape jumătate (47%) spun că verifică smartphone-ul de câteva ori pe zi. Ponderea celor care utilizează smartphone-ul doar în timpul liber este foarte mică: doar 5%", reiese din concluziile cercetării Google.

De asemenea, mai mult de jumătate (54%) dintre românii deținători de telefoane inteligente susțin că țin terminalul în buzunar sau în geantă, în timp ce 42% "la îndemână" (pe birou sau pe masa pe care mănâncă). Cea mai mare parte a celor chestionați au declarat că verifică orice notificare a telefonului, iar 44% le verifică cel puțin pe cele mai importante.

În topul celor mai importante aplicații/funcții cu alerte sonore de pe telefonul unui "Homo Smartphonicus" din România se află: SMS-ul (84%), aplicația de Facebook (64%), e-mail-ul (59%), aplicațiile de comunicare, precum Skype sau WhatsApp (52%) și jocurile (22%).

În timp ce la capitolul social media, distracția principală pentru utilizatorii români de smartphone este Facebook-ul, pentru reprezentanții Homo Smartphonicus din Ungaria, Cehia și Slovacia, respectiva rețea de socializare se situează abia pe locul 3, după SMS și e-mail.

Potrivit studiului, cei mai mulți dintre românii utilizatori de internet mobil (36%) spun că verifică smartphone-ul de fiecare dată când primesc o notificare, atunci când sunt la întâlnire cu prietenii, în timp ce aproape un sfert (23%) nu se ating de smartphone în acele momente. Pe de altă parte, în alte țări, obiceiurile Homo Smartphonicus diferă, în sensul în care cea mai mare parte a celor din Ungaria nu-și verifică smartphone-ul deloc, în timp ce în Cehia și Slovacia obiceiul cel mai întâlnit este să verifici smartphone-ul când ajungi și când pleci.

Nici atunci când merg la culcare, românii nu se despart de smartphone, 51% dintre aceștia afirmând că atunci când nu pot dormi 'navighează' pe telefon, pe post de 'medicament' împotriva insomniei. Nu la fel se tratează restul reprezentanților genului Homo Smartphonicus din celelalte țări. Astfel, în Ungaria, tratamentul preferat pentru insomnie este televizorul, iar cehii și slovacii stau întinși în pat, așteptând să adoarmă.

Studiul Google 'Internetul mobil în viața de zi cu zi' a fost realizat de IQS Online, în luna mai 2015, pe 800 de utilizatori de internet mobil, cu vârste peste 15 ani, din România, Ungaria, Cehia și Slovacia. Din acest eșantion, 95% utilizează smartphone-ul, iar 54% tableta. În plus, marea majoritate (79%) a utilizatorilor de internet mobil se conectează atât prin Wi-Fi, cât și prin servicii de internet mobil de la furnizorul de servicii de telecomunicații la care sunt clienți.

Conform studiului Consumer Barometer, 46% dintre români au smartphone, iar 23% dețin o tabletă.

AGERPRES/(AS — autor: Daniel Badea, editor:Nicoleta Gherasi)

Etichete:
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Comentează


Articole recomandate


CYBER SECURITY

    Știrile momentului

    Știri recente din Sci&Tech

    Cele mai citite din Sci&Tech

    Tu actualizezi lumea.

    Ai filmat sau fotografiat un eveniment ieșit din comun? Noi îţi publicăm știrea.

    Află mai multe