COD GALBEN: 25-09-2020 Intre 05:35 si 08:00 se va semnala - ceață care va determina scăderea vizibilității local sub 200 m și izolat sub 50 m in Județul Brăila, Județul Ialomiţa, Județul Buzău, Județul Călăraşi; COD GALBEN: 25-09-2020 Intre 05:35 si 08:00 se va semnala - ceață care determină reducerea vizibilității local sub 200 m și izolat sub 50 m in Județul Bacău, Județul Galaţi, Județul Vrancea, Județul Vaslui; COD GALBEN: 25-09-2020 Intre 05:10 si 08:00 se va semnala - ceață care reduce vizibilitatea local sub 200 m și izolat sub 50 m in Județul Constanta, Județul Tulcea;

Vatican, 31 iul /Agerpres/ - În pofida descoperirii unei planete "gemene" cu Pământul, Keler 452b, părintele José Funes, directorul Observatorului Astronomic de la Vatican, consideră că este foarte "improbabilă" o întâlnire de gradul trei - între oameni şi reprezentanţii unei potenţiale civilizaţii de pe această planetă, conform unui material publicat de AFP.

Orice descoperire a unei noi planete şi, cu atât mai mult, descoperirea de către NASA a planetei Kepler 452b, această exoplanetă similară Pământului, constituie "o veste bună", a declarat pentru AFP José Funes, un iezuit de origine argentiniană, ca şi Papa Francisc.

Însă "până în prezent nu există nicio dovadă a existenţei vieţii şi cu atât mai puţin a vieţii inteligente" pe Kepler 452b. "Există probabilitatea (ca acolo) să existe viaţă şi, de ce nu, chiar viaţă inteligentă, însă nu vom avea cum să aflăm cu certitudine niciodată" din cauza distanţei enorme dintre Pământ şi Kepler 452b, a explicat el.

Cu tehnologia din prezent ar fi nevoie de 11 milioane de ani pentru ca o navă sau sondă trimisă de pe Pământ să ajungă la Kepler 452b, situată la 1.400 de ani lumină.

Posibilitatea existenţei vieţii extraterestre nu complică însă mesajul biblic. "Descoperirea vieţii (extraterestre) inteligente nu înseamnă neapărat că mai există încă un Iisus" sau că Dumnezeu şi-a trimis acolo Fiul, asigură părintele Funes. "Încarnarea Fiului lui Dumnezeu este un eveniment unic în istoria umanităţii şi a Universului", a explicat părintele Funes, diplomat în teologie şi doctor în astronomie.

"Dumnezeu s-a întrupat în Iisus doar pe planeta noastră, în Palestina, acum 2.000 de ani. Şi El nu a ales un francez, un italian sau un argentinian, ci a ales un evreu", a subliniat el zâmbind şi adăugând că vorbeşte în nume personal şi nu al bisericii pe care o reprezintă, care nu a adoptat o poziţie oficială asupra acestor subiecte.

Însă, "în ipoteza existenţei vieţii inteligente (pe o altă planetă) eu nu văd nicio contradicţie cu credinţa creştină", a susţinut el, declarându-se însă, cu titlu personal, "foarte sceptic" cu privire la această eventualitate.

"Eu nu cred ... S-ar putea ca mâine să fiu contrazis, însă nu cred că vom ajunge în ziua în care să ne întâlnim cu un Mister Spock" (personaj extraterestru celebru din seria "Star Trek"), a glumit el.AGERPRES/(AS - autor: Codruţ Bălu, editor: Mariana Ionescu)