Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Bucureşti, 16 iul /Agerpres/ - La peste un sfert de secol de la intrarea pe piaţă a primei generaţii Suzuki Vitara, în 1988, producătorul nipon a lansat în segmentul SUV-urilor compacte generaţia 2015 a modelului Vitara, cu un design complet nou şi posibilităţi multiple de personalizare, tehnologii moderne şi echipamente avansate de siguranţă şi conectivitate şi cu un sistem performant de tracţiune integrală ALLGRIP 4 WD, maşină cu un preţ accesibil şi 'bună la toate', disponibilă pe piaţa românească începând cu 1 aprilie.

Am testat noul Suzuki Vitara în versiunea cu motor de 1,6 litri pe benzină şi transmisie manuală cu 5 trepte de viteză, cu nivelul de echipare Spirit (cel situat sub nivelul de top Luxus), în combinaţia de culori Savannah Ivory Metallic/Cosmic Black Pearl Metallic.

Păstrând esenţa design-ului de SUV Suzuki - precum forma capotei, aripile evazate şi stâlpul C robust, exteriorul noului Vitara este frumos şi modern, fără extravagante, iar interiorul este simplu şi funcţional, cel puţin în versiunea Spirit, la care materialele sunt de calitate bună şi rezistente în timp. În habitaclu am apreciat şi ceasul analogic integrat în planşa de bord şi ecranul tactil de 7 inci, iar la exterior grila faţă şi diversele ornamente.

Atent la publicul feminin, producătorul japonez oferă posibilitatea unor ornamente pentru panoul de comandă şi fantele de ventilaţie în culori precum turcoaz sau oranj.

Am testat SUV-ul Vitara în oraş, pe autostradă, pe drumul virajat dintre Piteşti şi Râmnicu Vâlcea, pe macadam şi drum forestier, iar comportamentul maşinii a fost unul cel puţin rezonabil în toate condiţiile, japonezii reuşind să producă la uzina lor din Ungaria o maşină "bună la toate".

Chiar dacă motorul pe benzină oferă un cuplu de numai 156 Nm, performantele sunt bune în toate treptele de viteză, iar consumul de carburant este remarcabil, de 5 litri la 100 kilometri în regim extraurban, în timp ce în oraş urcă la 6,5 - 6,8 litri la 100 km.

Sistemul de tracţiune 4WD ALLGRIP are patru moduri - Auto, Sport, Snow şi Lock, pe care şoferul le poate selecta cu ajutorul unui comutator de tip apasă-şi-roteşte, amplasat adecvat pe consola din mijloc.

Cu o direcţie precisă şi suspensii bine reglate, maşina merge foarte bine pe asfalt, în modul Auto, care menţine tracţiunea pe două roţi şi comută automat pe 4x4 când detectează pierderea aderenţei. Modul de condus Auto oferă linişte şi confort în cazul schimbărilor rapide ale vremii, cum ar fi o ploaie bruscă, aşa cum ni s-a întâmplat de altfel în fiecare zi a drivetest-ului, spre finalul lunii iunie.

Pe drumul forestier plin de noroi, de mare ajutor a fost modul Snow, care a asigurat un confort desăvârşit. În cazul mai puţin plăcut în care automobilul rămâne blocat în noroi (sau zăpadă adâncă, spre exemplu), poate fi activat modul Lock, care distribuie cuplul mare roţilor din spate pentru tracţiune maximă sau optimizează cuplul pentru roţile aderente.

Pentru cei cărora motorul pe benzină al noului Suzuki Vitara, cu cei 120 CP ai săi, nu li se pare prea puternic, recomandăm modul Sport pe un drum virajat cum este Dealul Negru, pentru senzaţiile de sportivitate şi performanţe în curbe strânse.

Maşina asigură un confort foarte bun pe macadam şi drum forestier, însă nu este potrivită pentru un traseu off-road autentic, un teren prea accidentat fiind de evitat din cauză că garda la sol este de 18,5 centimetri.

Trebuie menţionat că maşina dispune de anumite dotări avansate - lumini de zi cu LED şi faruri cu LED pentru fază scurtă, asistenţă la frânare cu radar (amplasat în sigla de pe grilă), care detectează autovehiculul din faţă, avertizează asupra unei posibile coliziuni şi activează asistenţa la frânare, cu mărirea forţei de frânare în cazul unei frânări bruşte. În cazul unui trafic aglomerat în oraş, dacă avertizările sonore de pericol de coliziune devin enervante, sistemul poate fi dezactivat.

Din dotările noului Vitara, în versiunea de echipare Spirit, nu lipseşte pilotul automat adaptiv (Adaptive Cruise Control), care împreună cu senzorul radar menţine viteza setată, controlând accelerarea şi decelerarea în funcţie de maşinile din faţă şi dinamica lor.

De asemenea, modul de condus economic şi prietenos cu mediul, adică oprirea automată a motorului în timpul staţionării la semafor, face parte din dotarea standard a noului SUV, iar sistemul arată, încă o dată, ingeniozitatea constructorului japonez.

Dacă alte modele sunt prevăzute la bord cu buton de activare - dezactivare a sistemului ECO, la Suzuki Vitara sistemul de condus economic se activează prin eliberarea totală a pedalei de ambreiaj, atunci când autovehiculul s-a oprit la stop. Apăsarea pedalei porneşte imediat motorul. Dacă şoferul nu vrea să i se oprească motorul când aşteapă la o intersecţie, este suficient să ţină pedala de ambreiaj uşor apăsată, iar senzorii vor acţiona în consecinţă, ţinând motorul în funcţiune.

Ecranul tactil de 7 inci permite funcţionarea intuitivă a sistemelor multimedia şi de navigaţie şi asigură conectarea cu smartphone-ul, cu rezerva ca unele aplicaţii să nu funcţioneze.

Spaţiul interior este generos, iar portbagajul are 375 de litri, un volum care poate să nu pară impresionant, dar care este printre cele mai mari din acest segment de automobile şi suficient pentru bagajele unei familii care pleacă într-o călătorie. În plus, deschiderea hayonului a fost coborâtă pentru o încărcare şi descărcare mai uşoară.

În ceea ce priveşte siguranţa, maşina a obţinut calificativul maxim de 5 stele la testele EuroNCAP şi oferă chiar în dotarea standard 7 airbag-uri, inclusiv airbag pentru genunchi, la şofer.

Noul Vitara este comercializat în România la un preţ începând de la 14.100 euro (TVA inclus), iar modelul testat costă 19.400 euro. Uzina Suzuki din Ungaria estimează un volum de producţie de 70.000 de unităţi pentru acest model, în primul an, pentru circa 70 de pieţe.AGERPRES/(AS - autor Ady Ivaşcu, editor George Andrei)

Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews


Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.