COD GALBEN: 02-07-2020 ora 10 Intre 02 - 03 iulie se va semnala caniculă şi disconfort termic COD PORTOCALIU: 02-07-2020 ora 10 Intre 02 iulie, ora 18:00 – 03 iulie, ora 06:00 se va semnala instabilitate atmosferică accentuată COD GALBEN: 02-07-2020 ora 10 Intre 03 iulie, ora 06:00 – 04 iulie, ora 10:00 Fenomene vizate se va semnala 03 iulie, ora 06:00 – 04 iulie, ora 10:00 Fenomene vizate

Canberra, 6 iul /Agerpres/ - O galaxie situată la 5 miliarde de ani lumină de Terra a fost descoperită cu un telescop performant amplasat într-o zonă izolată din Australia, anunţă un comunicat de presă difuzat luni de agenţia federală de cercetare ştiinţifică din această ţară, 'The Commonwealth Scientific and Industrial Research Organisation' (CSIRO).

Această descoperire - la care au contribuit mai multe universităţi australiene - va ajuta la cunoaşterea unei perioade puţin studiate din istoria Universului.

Galaxia a fost detectată, într-o emisie de radiaţii care circula către Pământ, de telescopul performant SKA Pathfinder (ASKAP). Colectivul de cercetători, condus de James Allison, a folosit o metodă specială pentru a detecta modificările undelor radio provenite din centrul strălucitor al galaxiei PKS B1740-517, care se află în apropiere de constelaţia Ara (Altarului).

Emisia de radiaţii cu o vechime de 5 miliarde de ani era 'marcată' de hidrogenul gazos prin care a călătorit până pe Terra. Gazul absoarbe unele dintre radiaţii, generând slabe scăderi ale semnalului. 'Acestea sunt mascate de zgomotul de fond la multe observatoare, dar al nostru le-a perceput cu claritate', a explicat James Allison.

Tehnica absorbţiei va fi utilizată cu ASKAP pentru a găsi sute de galaxii situate la o distanţă de până la 10 miliarde de ani lumină şi pentru a determina cât hidrogen gazos conţin ele. Cu ajutorul acestor date, oamenii de ştiinţă vor putea înţelege de ce formarea stelelor, care este întreţinută de hidrogenul gazos, a scăzut în Univers după punctul maxim atins în urmă cu 10 miliarde de ani.AGERPRES/(AS-autor: Cristina Mac, editor: Mariana Ionescu)