COD PORTOCALIU: 30-11-2021 ora 10 Intre 30 noiembrie, ora 23 – 01 decembrie, ora 11 se va semnala intensificări ale vântului și ninsori

Paris, 26 feb /Agerpres/ - Un meteorit care a aterizat pe planeta noastră în urmă cu aproximativ 4.000 de ani va cădea din nou pe Pământ vineri, 27 februarie, potrivit ziarului spaniol 'El Pais' care citează informaţii de pe blogul Agenţiei Spaţiale Europene (ESA).

Micul fragment de rocă, de câţiva centimetri mărime, găsit în Argentina, în Campo del Cielo, a fost retrimis în Cosmos în luna iulie, la bordul unei nave de aprovizionare a Staţiei Spaţiale Internaţionale (ISS), în cadrul unui experiment. Vineri, el va reveni pe Terra după ce vehiculul cu care se întoarce de pe ISS se va dezintegra în spaţiu.

Meteoritul a avut o istorie interesantă. Este posibil să provină dintr-o ploaie de meteoriţi, ca parte a unei roci de peste 100 de tone, care, după o lungă călătorie prin spaţiul cosmic, s-a sfărâmat la intratrea în atmosfera terestră şi la ciocnirea cu solul.

O artistă germană, Katie Paterson, a avut ideea de a folosi mica rocă pentru un proiect inedit. A făcut un mulaj al meteoritului, după care a topit fragmentul de rocă la 1.700 de grade Celsius, a studiat compoziţia acestuia şi apoi l-a lăsat să se solidifice în forma avută iniţial.

Cu ajutorul navei ATV Georges Lemaitre meteoritul a fost trimis pe ISS, unde cosmonauţii l-au folosit ca obiect de artă. Nu înainte însă ca specialiştii să examineze atent roca pentru a se asigura că nu va afecta sănătatea membrilor echipajului. S-a constat că nu emana gaze, dar oxidul de la suprafaţă şi o muchie ascuţită au reprezentat motive de preocupare. În final, s-a decis acoperirea fragmentului de meteorit cu un strat protector de răşină sintetică.

După ce va ajunge din nou pe Terra, 'într-o zi, poate că va fi descoperit din nou, în nisipul unui deşert, sau poate se va dezintegra în mare. Este un proces ciclic, a explicat Katie Paterson. AGERPRES/(AS-autor: Cristina Mac; editor: Mihaela Nicolaescu)