Lima, 25 feb/Agerpres/ - Rămăşiţe fosilizate de crocodili gigant au fost descoperite recent în două locuri cu oseminte din apropierea oraşului Iquitos (Peru), au anunţat marţi oameni de ştiinţă menţionaţi de 20minutes.ch.

În urmă cu 13 milioane de ani, şapte specii de crocodilieni, unii măsurând peste 8 metri, populau o parte din actualul Peru. Rămăşiţe fosilizate ale acestor reptile au fost descoperite în aceeaşi zonă, prezenţa simultană a unui număr atât de mare de specii de crocodili neavând echivalent în istoria planetei. Coabitarea a fost posibilă fiindcă hrană exista din abundenţă şi fiecare specie avea un regim alimentar specific, au explicat oamenii de ştiinţă.

Unul din cei mai ciudaţi crocodili era Gnatusuchus pebasensis, caiman de 1,6 metri lungime, cu botul în formă de lopată, cu care căuta în mâl moluşte, hrana lui preferată. Cel mai fioros era însă Purussaurus neivensis, cu maxilare puternice şi dinţi ascuţiţi, care putea atinge 8 metri lungime.

Descoperirea din Peru va permite o mai bună înţelegere a originilor actualei biodiversităţi din bazinul amazonian şi o mai bună cunoaştere a formelor de viaţă care populau imensele întinderi de apă înaintea formării fluviului Amazon, acum 10,5 milioane de ani.

'În ceea ce priveşte Amazonul, începem doar să trecem de suprafaţa unei istorii deosebit de complexe şi fascinante', a spus Rodolfo Salas-Gismondi, paleontolog la Muzeul de Istorie Naturală din Lima, citat de 20minuste.ch.AGERPRES/ (AS - autor: Lelia Bretan; editor: Mihaela Nicolaescu)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – [email protected].