Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Londra, 17 feb /Agerpres/ - Transportatorii aerieni din Europa se grăbesc să ofere acces la Internet prin Wi-Fi la bordul avioanelor, în dorinţa de a atrage noi pasageri şi de a crea o nouă sursă de venituri prin divertisment, servicii şi publicitate, transmite Reuters.

Pasagerii care călătoresc cu companiile aeriene americane beneficiază deja de acces la Wi-Fi pe 66% din milele zburate, faţă de o medie mondială de 24%, potrivit datelor furnizate de firma Routehappy. în Europa, însă, adoptarea unor servicii de Internet de tip ground-to-air este mai dificilă decât în SUA, din cauza numărului de ţări din regiune, în timp ce serviciile de Internet pe bază de satelit s-au dovedit prea scumpe pentru zborurile pe distanţe scurte. În condiţiile în care numărul sateliţilor plasaţi pe orbită este în creştere, fapt care duce la scăderea costurilor, iar companiile aeriene sunt din ce în ce mai conştiente de posibilităţile de a face bani, preţul nu mai constituie un obstacol de netrecut, susţin analiştii.

Lufthansa, Air France-KLM, Ryanair şi Vueling sunt o parte dintre principalele companii aeriene europene care vor să ofere Wi-Fi la bordul zborurilor pe distanţe scurte, urmând exemplul dat de compania low-cost Norwegian, care oferă Internet gratuit la 74 din cele 76 de avioane Boeing 737 din flota sa.

Pe lângă faptul că îi pot taxa suplimentar pe pasageri pentru faptul că urmăresc emisiuni TV şi ascultă muzică pe dispozitivele lor mobile în timpul zborurilor, companiile aeriene pot utiliza conectivitatea la bord pentru a le oferi acestora posibilitatea de a face cumpărături şi rezervări la restaurante şi hoteluri, în colaborare cu firmele de publicitate şi partenerii.

'Nicăieri altundeva nu ai o asemenea audienţă captivă, despre care ştii absolut totul - şi ce gen de publicitate ar trebui să le oferi - decât în cazul celor care merg cu avionul', a declarat Robin Cole, vicepreşedinte la Global Eagle Entertainment, care oferă Wi-Fi prin satelit companiilor aeriene Norwegian şi Southwest.

Global Eagle, împreună cu grupul Orange, urmează să demareze în curând un sistem pe bază de plată la bordul a două avioane A320 aparţinând Air France şi crede că oportunităţile generate internetul wireless ar putea creşte veniturile industriei cu sute de milioane de dolari pe an.

Consultantul AT Kearney, Rene Steinhaus, crede că oportunităţile de venituri atrag atenţia industriei transportului aerian din Europa, iar companiile low-cost se mişcă foarte rapid.
'Există o logică să ai Wi-Fi la bord, chiar şi în Europa', a apreciat Steinhaus. AGERPRES/(AS - autor: Constantin Balaban, editor: Oana Tilică)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.