COD GALBEN: 30-03-2020 ora 14 Intre 30 martie, ora 22:00 - 01 aprilie, ora 10:00 se va semnala ninsori moderate cantitativ, strat de zăpadă local consistent, temporar viscol în zona montană înaltă in ninsori moderate cantitativ, strat de zăpadă local consistent, temporar viscol în zona montană înaltă;

Washington, 11 dec /Agerpres/ - Paleontologii americani au identificat o nouă specie de dinozaur cu coarne, pe care au numit-o Aquilops americanus, cel mai vechi descoperit în America de Nord.

Aquilops înseamnă "cap de vultur", iar americanus vine de la locul descoperirii. Oamenii de ştiinţă au încadrat în această nouă specie un craniu de dinozaur pe care l-au descoperit în Montana, cu 17 ani în urmă, conform National Geographic. După ani de cercetări asupra fosilei, ei au făcut o descriere a dinozaurului într-un studiu publicat miercuri în revista ştiinţifică americană PLOS ONE.

Craniul dinozaurului, cu o lungime de 8,4 centimetri, prezintă trăsături bine definite, printre care botul alungit ca un cioc şi un os facial ascuţit spre partea din spate. De asemenea, animalul, de talie mică, asemănătoare cu a unui corb, avea o excrescenţă osoasă în zona nasului, ţepi pe partea superioară a craniului şi în zona inferioară a gâtului. Se estimează că Aquilops americanus avea o lungime de aproximativ 60 cm, o greutate de circa 1,3 kg şi se hrănea cu plante.

Conform studiului, această creatură trăia la începutul Cretacicului, în urmă cu 108 milioane de ani, ceea ce înseamnă cu 20 de milioane de ani înainte de cel mai vechi dinozaur cunoscut până acum, a precizat Andrew Farke, paleontolog la Muzeul Raymond Alf de Istorie Naturală din California şi unul dintre cei care au luat parte la descoperire.

"Am fost surprinşi să constatăm că acest dinozaur cu coarne seamănă mai mult cu dinozaurii din Asia decât cu cei cei care au trăit în America de Nord", a precizat el, citat de AFP. Acest lucru sugerează faptul că s-a produs la un moment dat un fel de migraţie, iar cercetătorii încearcă să explice înrudirea între aceşti dinozauri şi verii lor asiatici.

Paleontologul american a subliniat că se cunosc încă puţine lucruri despre aceşti dinozauri cu coarne, având în vedere că în zilele noastre au fost descoperiţi doar câţiva dinţi şi câteva fragmente de craniu ale acestor exemplare.AGERPRES/(AS-autor: Mihaela Nicolaescu, editor: Mariana Ionescu)