Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Paris, 23 oct /Agerpres/ - Burger vegetal, faină de alge sau brânză la grătar: industria alimentară caută alternative la carne, considerată prea costisitoare. În Franţa vânzările de carne au scăzut cu 7% între 1998 şi 2012, deoarece producerea ei costă scump mediul, potrivit experţilor de la cabinetul Nutrikéo, citaţi joi de lexpress.fr.

Până în 2050, populaţia va creşte cu o treime. Pentru a oferi proteine, acestea trebuie să fie produse la costuri reduse (energie, apă...) şi să fie raţionalizată folosirea terenurilor agricole disponibile, cunoscut fiind faptul că pentru a produce un kilogram de carne de vită este nevoie de 10 kilograme de cereale, explică specialiştii.

Potrivit lui Xavier Terlet, preşedintele cabinetului XTC World Innovation, "pentru europeni, alimentaţia are o semnificaţie culturală, astfel încât va fi greu de făcut pasul la insecte". Şi, totuşi, insectele se pot regăsi ca hrană pentru animale, sub formă de făină. În opinia sa, europenii se pot orienta însă spre "substitutele de carne, care au progresat în ceea ce priveşte calităţile organoleptice".

La Salonul de alimentaţie de la Paris (19-23 octombrie), Salakis, marca gigantului francez de lactate Lactalis, a prezentat o gamă de brânzeturi ce pot fi pregătite la grătar, inspirate din brânza de capră tradiţională cipriotă halloumi. În timp ce firma Triballat Noyal se pregăteşte să lanseze "steak-urile din brânză", proprietarii gamei Sojasun au optat pentru burgerii vegetali cu coacere rapidă la microunde sau pentru steak-urile din soia sterilizate, cu perioadă de garanţie de şase luni.

Franţa, patria gastronomiei şi a mâncărurilor tradiţionale, a rămas în urmă în această privinţă. În SUA, firma Gardein, specializată în proteine alternative, a creat aşa-numitele "fishless filets" (fileuri de peşte fără peşte) pe bază de soia şi microalge bogate în Omega 3.

De asemenea, în timp ce în Olanda s-a lansat lanţul de magazine "Vegetarian Butcher" ( "Măcelarul Vegetarian"), în supermarketurile franceze nu există deocamdată raioane dedicate "proteinelor alternative", iar inovaţiile se limitează doar brânzeturi.

Potrivit Nutrikeo, piaţa proteinelor vegetale (în afară de lactate), estimată în 2013 la 6,1 miliarde de euro, ar putea depăşi 8,6 miliarde de euro în 2018, ceea ce reprezintă o creştere de peste 40% în decurs de cinci ani.AGERPRES/(AS-autor: Mihaela Nicolaescu, editor: Ana Bîgu)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.