COD GALBEN: 26-01-2020 Intre 08:40 si 12:00 se va semnala ceaţă care determină scăderea vizibilităţii, local sub 200 m, izolat sub 50 m in Județul Satu Mare;

Stockholm, 2 oct /Agerpres/ - Oamenii de ştiinţă americani Jeffrey C. Hall, Michael Rosbash şi Michael W. Young au câştigat, luni, Premiul Nobel pentru Fiziologie sau Medicină din 2017 pentru studiul lor privind mecanismele moleculare care controlează ritmul circadian, conform Comitetului Nobel de la Stockholm.

Premiul Nobel pentru Medicină este primul anunţat din seria distincţiilor care sunt comunicate în fiecare an.

Anunţul de luni a fost făcut de un reprezentant al comitetului Nobel, la Institutul Karolinska din Stockholm, la ora locală 11.30 (12.30 ora României, n.r.).

Premiul Nobel pentru Fiziologie sau Medicină a fost atribuit pentru prima dată în 1901.

În 2016, cercetătorul japonez Yoshinori Ohsumi a fost recompensat pentru descoperirea mecanismelor de autofagie, un proces fundamental pentru descompunerea şi reciclarea compuşilor celulari inutili sau disfuncţionali. Acest proces este implicat în mai multe maladii, inclusiv cancer şi boli neurologice.

Următorii laureaţi ai premiilor Nobel, pentru fizică, chimie şi pace vor fi anunţaţi în această săptămână, în zilele de marţi, miercuri şi vineri. Premiul Nobel pentru economie va fi atribuit săptămâna viitoare, pe 9 octombrie.

Academia Suedeză a comunicat luni că premiul Nobel pentru Literatură, care este atribuit în mod tradiţional într-o zi de joi, va fi anunţat tot în această săptămână, pe 5 octombrie.

Fundaţia Nobel a anunţat săptămâna trecută că recompensa financiară pe care o vor primi laureaţii de anul acesta va fi cu un milion de coroane suedeze mai mare faţă de suma de anul trecut. Astfel, fiecare premiu Nobel din 2017 va fi însoţit de un cec de 9 milioane de coroane suedeze (1,1 milioane de dolari).

Potrivit tradiţiei, premiile Nobel vor fi înmânate ca în fiecare an în timpul unui banchet oficial ce va avea loc pe 10 decembrie, data la care se comemorează moartea lui Alfred Nobel.AGERPRES/(AS - autor: Dana Purgaru, editor: Mariana Ionescu)