Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Washington, 21 dec /Agerpres/ - Combinaţia între stresul provocat de sezonul sărbătorilor şi reflecţia intensă asupra propriei vieţi care are loc de obicei în această perioadă a anului poate afecta pe oricine. Iată ce recomandă nutriţioniştii consultaţi de sporteluxe.com pentru a avea o bună dispoziţie în timpul sărbătorilor şi a lupta împotriva tristeţii care îşi face uneori simţită prezenţa în special în perioada Crăciunului.

1. Să ne facem planuri în avans

Când ne trezim dimineaţa ar trebui să avem o idee destul de bună privind mesele pe care le vom lua în timpul zilei, susţin specialiştii. Nu spune nimeni că trebuie să ştim exact ce şi unde vom mânca, ci să avem o idee flexibilă despre ceea ce vom face în timpul zilei. Nutriţioniştii susţin că nu este bine să sărim peste mese dacă nu este necesar, avertizând că acest lucru ar putea să crească nivelul zahărului din sânge şi să favorizeze apariţia toanelor.

Vom avea dimineaţă o sesiune de exerciţii fizice? Este musai ca după aceea să avem un mic dejun plin de proteine. Ştim că vom merge la o petrecere după serviciu? Trebuie să servim înainte un prânz târziu sau măcar o gustare, pentru a fi siguri că nu vom da iama la platourile cu brânză şi alte aperitive, care ar putea duce şi la un consum în exces de vin.

2. Să mărim doza de vitamina D

Vitamina D joacă un rol foarte important în reglarea dispoziţiei generale şi poate chiar să contribuie la combaterea depresiei şi a anxietăţii. Potrivit dr. Chris Kresser, ar trebui să ne propunem să stăm cel puţin 15 minute la soare pe zi, dacă este posibil, întrucât este mai uşor pentru organism să creeze vitamina D prin expunerea la soare decât prin consumul alimentar. Dacă avem parte mai puţin de lumina soarelui în această perioadă, nutriţioniştii recomandă suplimentarea dietei cu alimente care conţin vitamina D. Peştele gras, gălbenuşurile de ou, untul limpezit (specific bucătăriei indiene) şi brânza sunt toate surse bune de vitamina D.

3. Să renunţăm la cafea în favoarea adaptogenilor

Dacă ne simţim obosiţi din punct de vedere emoţional, sfatul nutriţioniştilor este să renunţăm la cafeaua de dimineaţă şi să recurgem la plante adaptogene. Sistemul suprarenal este responsabil pentru gestionarea nivelului de stres din organism şi sunt multe situaţii care cresc concentraţia de hormoni ai stresului. Dintre acestea, sporteluxe.com aminteşte stresul emoţional (provocat de o despărţire sau un mediu de lucru dificil), stresul fizic (un program de sport fără suficientă odihnă), alegerea nefericită a unor alimente care forţează organismul să lucreze mai mult pentru digestie şi care nu conţin suficienţi nutrienţi şi anxietatea (atunci când ne simţim la limită).

În timp, nivelurile constant ridicate de stres forţează glandele suprarenale să lucreze în exces şi acestea încetează să-şi facă treaba. Asta înseamnă că ne vine mai greu să ne revenim din stres exact în perioada din an în care ne-am dori cel mai mult să simţim buna dispoziţie. Consumul unei băuturi cu cofeină zilnic nu va ajuta glandele suprarenale epuizate, dar adaptogenii pot ajuta corpul să-şi reducă nivelul de stres. Printre alternativele la cafea furnizate sunt ceaiul japonez Matcha, ceaiul de Kombucha, băuturile cu acid fulvic sau cafeaua cu ciuperci.

4. Să fim îngăduitori cu corpul nostru măcar o masă pe zi

În luna decembrie corpul este supus unui stres intens, provocat de petreceri, activităţi sportive, programul prelungit la serviciu şi, bineînţeles, călătorii. Nutriţioniştii recomandă să nu ne creăm un stres suplimentar încercând să mâncăm mereu perfect. În loc de asta, ei sugerează să ajungem la un compromis cu noi înşine: o masă pe zi să consumăm doar mâncare hrănitoare, neprocesată. Potrivit nutriţioniştilor, pregătirea unui meniu cu alimente neprocesate nu este neapărat plictisitoare, ca să nu mai vorbim că acesta poate fi şi cumpărat.

5. Să căutăm alimentele crude la petreceri

Dacă nu reuşim să măncăm nimic înainte de petrecerea de Crăciun de la birou, este bine să ne orientăm când ajungem lângă platouri către alimentele crude precum crudităţile, sashimi sau tartar de ton. Aceste alimente bogate în proteine şi fibră ne vor ţine sătui mai mult timp şi ne vor face să nu dăm iama în dulciuri când se va servi desertul. Indiferent ce facem, recomandă nutriţioniştii, este bine să evităm zahărul, întrucât dacă suntem deja stresaţi acesta va inhiba capacitatea corpului de a se relaxa şi a se reface.

6. S-o lăsăm mai moale cu băutura

Sfatul nutriţioniştilor este ca, dacă putem, să evităm alcoolul. Acesta provoacă o inflamare - pe care ar trebui să încercăm să o diminuăm dacă ne simţim stresaţi sau anxioşi - şi cu cât bem mai mult cu atât este mai probabil să facem alegeri alimentare pe care le vom regreta dimineaţa. Alcoolul este de asemenea un factor care amplifică depresia, aşa că dacă ne simţim deprimaţi sau copleşiţi este puţin probabil să ne facă să se simţim mai bine. Dacă însă nu putem evita consumul de băuturi alcoolice la petreceri sau alte evenimente festive, specialiştii susţin că este bine să ne limităm la ceva simplu şi uşor. Potrivit acestora, vodca, tequila şi ginul este mai puţin probabil să provoace o inflamare decât whisky-ul sau scotch-ul.

7. Să creştem aportul de grăsimi sănătoase

Acizii graşi Omega 3 sunt necesari pentru funcţionarea optimă a creierului şi faptul că nu avem parte de o cantitate suficientă din aceste grăsimi sănătoase poate avea un impact negativ asupra sănătăţii noastre mintale şi duce la schimbări de dispoziţie bruşte şi depresie. Pentru a combate acest lucru nutriţioniştii recomandă creşterea aportului zilnic de grăsimi sănătoase, încercând să servim cel puţin trei porţii de nuci, peşte (somon, macrou, hering, sardine sau păstrăv), alge sau avocado.

8. Să ne folosim intuiţia atunci când mâncăm

Mare parte din psihologia consumului alimentar excesiv sau a cedării în faţa poftelor de alimente din categoria "junk food" poate fi legată de mâncatul emoţional. Se poate spune cu sinceritate că nimeni nu este imun la mâncatul emoţional - căutăm în mâncare confort, satisfacţie, căldură sau vedem în ea chiar o modalitate de a ne petrece timpul. În acest context, recomandarea este să încercăm să fim conştienţi când şi de ce simţim nevoia să consumăm anumite alimente.

Dacă suntem persoane ceva mai introvertite, participarea la evenimente sau petreceri unde nu cunoaştem foarte multă lume în această perioadă ne poate face să ne simţim inconfortabil, ceea ce ne-ar putea pune în postura să ne aşezăm lângă bar sau lângă bufet pentru a evita să vorbim cu alte persoane. Pare ceva stupid, dar de multe ori ajungem să mâncăm ceva mai mult la evenimentele la care mergem singuri. Aşa că, susţin specialiştii, ar fi poate mai bine să aducem un prieten sau un/o partener/ă la orice petrecere la care mergem în perioada sărbătorilor. Să avem un prieten sau partenerul alături de noi reduce nivelul de anxietate, aşa că nu ne vom apuca să mâncăm mai mult decât e cazul pentru a evita conversaţii nedorite.AGERPRES/(AS - autor: Florin Ştefan, editor: Mariana Ionescu)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.