Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Bucureşti, 30 sep /Agerpres/ - Conducerea Serviciului de Ambulanţă al Municipiului Bucureşti-Ilfov (SABIF) a decis să analizeze modul în care echipajul său a ajuns la caz, atunci când a fost alertat pentru Ioan Gyuri Pascu, pentru a doua oară, în condiţiile în care s-a constatat că deplasarea a fost peste timpul mediu de răspuns la urgenţele de cod roşu şi că există diferenţe între timpul de ajungere notat în fişa de intervenţie şi cel real.

"Coroborând datele existente în sistem până la acest moment, lucru care s-a putut face după ce STS a comunicat apelurile către Dispeceratele SABIF şi ISU-SMURD, iar agenţiile implicate au studiat documentele de intervenţie, conducerea SABIF a decis să analizeze modul în care Ambulanţa tip C2 a ajuns la caz, deşi a fost alertată mai devreme decât ambulanţele SMURD. Echipajul de pe Ambulanţa de tip C2 va trebui să explice de ce deplasarea la caz a fost peste timpul mediu de răspuns la urgenţele de cod roşu, prevăzut în lege, şi de ce există diferenţe între timpul de ajungere notat în fişa de intervenţie şi timpul real de ajungere la caz, raportându-ne la timpul extras din tableta echipajului UTIM SMURD şi care arată că echipajul UTIM SMURD a ajuns la caz la 5,09", a informat, vineri, SABIF printr-un comunicat de presă.

Potrivit sursei citate, în ceea ce priveşte cazul Gyuri Pascu, SABIF a primit doar două apeluri de la dispeceratul 112 iar cel de-al treilea a ajuns doar la ISU-SMURD.

"Primul apel a fost primit de la 112 la ora 3,25. Legătura a fost dată de Dispeceratul 112 numai către SABIF deoarece în această situaţie, conform indexului de la 112, cazul a fost încadrat drept consultaţie la domiciliu, cod verde. Nu era necesară punerea în conferinţă a cazului cu Dispeceratul ISU-SMURD. Al doilea apel a fost primit de la 112 la ora 4,43. Legătura a fost dată din nou de Dispeceratul 112 numai către SABIF deoarece, probabil, solicitantul a precizat de la începutul apelului că la această adresă a mai fost o ambulanţă de la SABIF mai devreme şi că acum pacientul se simte mai rău. Operatoarea de la 112 a dat direct apelul la SABIF fără a-l pune în conferinţă cu Dispeceratul ISU-SMURD", a explicat SABIF.

Conform acestuia, SABIF nu primit un al treilea apel. "La al treilea apel, de la ora 4,53, Dispeceratul SABIF nu a fost niciodată în conferinţă cu Dispeceratul ISU-SMURD şi nici nu a avut cunoştinţă de el. Al treilea apel ajuns doar la Dispeceratul ISU-SMURD", a adăugat SABIF.

Aceeaşi sursă arată că în toate declaraţiile conducerea SABIF a făcut referire doar la cele două apeluri primite la orele 3,25 şi 4,43, doar pe acestea dispeceratul 112 direcţionându-le către acest serviciu.

Potrivit SABIF, ambulanţa sa de tip C2 la momentul intervenţiei nu dispunea de tabletă, deoarece aceasta, "din motive tehnice, fusese trimisă la verificat către STS".

"Programul de informatizare este în perioada de testare, iar atunci când el va fi funcţional complet nu vor mai exista dubii asupra timpilor de intervenţie. Aceştia sunt înregistraţi automat şi nu pot fi modificaţi ulterior. De aceea, conducerea SABIF susţine informatizarea sistemului", a indicat sursa citată.

SABIF a precizat, totodată, că în toate declaraţiile anterioare conducerea sa a făcut referire la timpii de intervenţie comunicaţi Dispeceratului SABIF de echipajul medical de pe ambulanţa de tip C2, timpi notaţi manual de medic în fişa de intervenţie.

"Niciodată conducerea SABIF nu a încercat să ascundă date privind intervenţiile efectuate de echipajele acestei instituţii şi a dat dovadă de transparenţă totală", se arată în comunicat. AGERPRES/(AS - autor: Roberto Stan, editor: Claudia Stănescu)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.