Modifică dimensiunea fontului:
Bucureşti, 15 feb /Agerpres/ - Compartimentul de primire pacienţi, care cuprinde un birou de internări pacienţi cronici şi sala de aşteptare pacienţi şi aparţinători, unde au fost efectuate multiple lucrări de reamenajare şi reabilitare, a fost inaugurat luni la Institutul Clinic Fundeni.
Au fost delimitate şi reamenajate intrări diferite pentru pacienţii cronici care vin cu programare şi a fost construit un spaţiu amplu, care va conţine pe lângă birourile de internare şi un spaţiu modern pentru aşteptare.
Birourile de internări vor avea afişaj electronic, astfel încât să se evite aglomeraţia, statul în picioare şi întârzieri în procesul de internare pentru pacienţii aduşi în regim de urgenţă, a fost reamenajată intrarea dinspre şoseaua Fundeni, unde pot parca ambulanţele şi pacientul să aibă acces direct către camerele de gardă din clădirea A.
Proiectul s-a derulat pe parcursul unui an, iar valoarea investiţiei este de 3.000.000 lei, 80% din sumă provenind de la Ministerul Sănătăţii, iar 20% de la ONG-uri, persoane fizice şi persoane juridice.
"Putem inaugura un nou concept - conceptul Fundeni -, care arată respect atât pentru personalul medical, cât şi pentru pacienţi. Dacă anul trecut pe vremea aceasta ne lăudam cu Centrul de Uronefrologie şi Transplant Renal care era la nivel european, anul acesta, la moment de bilanţ, putem să vă spunem că am finalizat deja tot ce înseamnă prosectură şi laboratoare anatomo-patologice, care sunt deja finisate, terminate la cheie, o secţie de neurologie, pentru prima oară în istoria spitalului avem secţie de recuperare medicală şi secţia de pre-transplant medular care este finalizată. Ce inaugurăm astăzi este un concept nou, acela prin care am delimitat foarte clar căile de acces în spital. Internarea de face cu bon de ordine cu afişaj electronic, pacienţii stau pe scaun. Toate circuitele sunt separate, astfel încât arătăm că profilaxia infecţiilor nosocomiale este un principiu care trebuie respectat atât afară, cât şi la noi", a declarat, la inaugurare, managerul IC Fundeni, Carmen Orban.
Potrivit acesteia, timpul de aşteptare a fost redus cu o oră, chiar două ore în anumite situaţii.
"Condiţiile din spitale reprezintă unul dintre motivele de insecuritate şi insatisfacţie ale pacienţilor şi totodată unul din motivele exodului personalului medical. Or infrastructura spitalicească de standard european reprezintă în cazul de faţă un element care vine să susţină elementul de creştere a performanţei sistemului sanitar", a afirmat consilierul prezidenţial Diana Păun, care a felicitat conducerea IC Fundeni pentru lansarea conceptului "care corespunde obiectivului creşterii calităţii serviciilor medicale".
Secretarul de stat în MS Corina Pop consideră că investiţia vine în spiritul respectului faţă de pacient, dar şi faţă de cadrele medicale care pot să lucreze în "condiţii civilizate". "Este un element important Planul naţional de control şi de diminuare a infecţiilor nosocomiale. Investiţia poate să facă parte din acest plan", a spus secretarul de stat.
"IC Fundeni este cel mai mare spital din ţară şi era absolut normal să aibă un centru de primiri urgenţe ca acesta. Cu acest centru şi cu alte lucruri care s-au făcut în spital chiar începe să se vadă că pacientul ajunge în centrul sistemului şi că toţi actorii sunt sau ar trebui să fie interesaţi pentru binele pacientului. Să fie un pic mai bine", a spus, la rândul său, preşedintele CNAS, Vasile Ciurchea. AGERPRES/(A - autor: Roberto Stan, editor: Andreea Rotaru)
Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.