Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Cluj-Napoca, 2 nov /Agerpres/ - Departamentul de Psihologie Clinică şi Psihoterapie din cadrul Universităţii 'Babeş-Bolyai' (UBB) a lansat, luni, în premieră, un film de animaţie destinat unor scopuri terapeutice, care au fost special concepute pentru a-i ajuta pe copii să depăşească anumite stări negative, cum ar fi anxietatea, depresia şi furia.

Odată cu filmul a fost lansată şi o carte, ambele fiind intitulate 'Retman şi Retmagia'. Profesorul Daniel David, care este coordonatorul acestui proiect, a declarat luni, într-o conferinţă de presă, că cele două sunt produsul muncii unei echipe multidisciplinare, care a cuprins, de la psihologi la artişti, o serie variată de specialişti.

'Filmul şi cartea sunt un produs multi-disciplinar, inovativ complex, prin faptul că se adresează unui public diversificat, cum sunt cercetători în domeniul psihologiei, psihoterapeuţi practicieni, educatori, profesori, părinţi dar şi copii şi tineri. Desenele animate se constituie, practic, în terapii pentru patru dintre cele mai întâlnite probleme ale copiilor, ajutându-i să treacă peste stările de depresie, anxietate, vinovăţie şi furie. Filmul reprezintă o premieră în psihologia mondială şi anume utilizarea desenelor animate nu doar în scop educativ, ci, mai mult, ca terapii în sine', a spus psihologul Daniel David.

Retman este numele unui personaj, erou atât al cărţii, cât şi al filmului de desene animate, prin care creatorii acestui proiect speră să poată ajunge mai direct la copii, cărora să le transmită o serie de comportamente benefice.

'Retman este un avatar pentru o formă de psihoterapie care s-a născut în anii ‘70 în SUA, iar prin el vrem să ducem psihoterapia la oameni. Ca personaj de desene animate terapeutice, este personajul prin care psihoterapia raţional-emotivă şi cognitiv-comportamentală poate să ajungă mai repede la copii, ştiut fiind faptul că aceştia învaţă eficient prin imitaţie, repetând comportamentele modelelor văzute în jur, şi modelare, în sensul că repetă ceea ce face un model, dar pentru a obţine aceleaşi recompense şi pentru a evita aceleaşi pedepse', a explicat David.

Filmul de animaţie cuprinde practic cinci episoade a câte 10 minute, care se regăsesc pe un suport CD aflat în carte. Atât cartea, cât şi filmul se adresează copiilor cu vârste cuprinse între 6 şi 18 ani.

'Am creat personaje adaptate pentru copii pentru fiecare cogniţie iraţională cum sunt Catastrofus, Frustratus, Necesarus, Descurajatus, ajutoarele lui Iraţionalius cu care se luptă Retman. Retman îi învaţă pe copii că dacă îşi controlează emoţiile negative vor fi mai fericiţi şi funcţionali. Copiii trebuie să înţeleagă că aceste personaje nu se referă la evenimente de viaţă şi la persoane, ci la propriile gânduri. Emoţiile noastre nu sunt generate de alţi oameni şi de evenimente, ci de modul nostru de gândire asupra acestor lucruri', a precizat psihologul clujean.  

Cele două produse media vor fi traduse şi în limba engleză, pentru a putea fi lansate şi în afara spaţiului românesc. Coordonatorul proiectului a precizat, de asemenea, că proiectul va continua să se dezvolte şi vor fi create şi alte poveşti centrate pe personajul Retman, care vor viza probleme precum controlul alimentar şi consumul de droguri. O altă etapă a proiectului vizează lansarea unui joc video şi a unei aplicaţii pentru telefonul mobil.

Pentru acest proiect echipa a beneficiat de o finanţare de 30.000 de euro oferită de o fundaţie. Din echipa de creaţie au făcut parte designeri de la Universitatea de Artă şi Design (UAD) din Cluj-Napoca, precum şi scriitori şi artişti clujeni. AGERPRES / (A - autor: Elena Stanciu, editor: Marius Frăţilă)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.