Film de animație și carte destinate terapiei pentru copii și adolescenți, create de o echipă de psihologi clujeni

 •  Sănătate
977 afişări

Departamentul de Psihologie Clinică și Psihoterapie din cadrul Universității 'Babeș-Bolyai' (UBB) a lansat, luni, în premieră, un film de animație destinat unor scopuri terapeutice, care au fost special concepute pentru a-i ajuta pe copii să depășească anumite stări negative, cum ar fi anxietatea, depresia și furia.

47e12709-e0dc-447b-8e4a-6dbb6c723fca

Sursa foto: Retman / Facebook

Odată cu filmul a fost lansată și o carte, ambele fiind intitulate 'Retman și Retmagia'. Profesorul Daniel David, care este coordonatorul acestui proiect, a declarat luni, într-o conferință de presă, că cele două sunt produsul muncii unei echipe multidisciplinare, care a cuprins, de la psihologi la artiști, o serie variată de specialiști.

'Filmul și cartea sunt un produs multi-disciplinar, inovativ complex, prin faptul că se adresează unui public diversificat, cum sunt cercetători în domeniul psihologiei, psihoterapeuți practicieni, educatori, profesori, părinți dar și copii și tineri.

Desenele animate se constituie, practic, în terapii pentru patru dintre cele mai întâlnite probleme ale copiilor, ajutându-i să treacă peste stările de depresie, anxietate, vinovăție și furie. Filmul reprezintă o premieră în psihologia mondială și anume utilizarea desenelor animate nu doar în scop educativ, ci, mai mult, ca terapii în sine', a spus psihologul Daniel David.

Retman este numele unui personaj, erou atât al cărții, cât și al filmului de desene animate, prin care creatorii acestui proiect speră să poată ajunge mai direct la copii, cărora să le transmită o serie de comportamente benefice.

'Retman este un avatar pentru o formă de psihoterapie care s-a născut în anii ?70 în SUA, iar prin el vrem să ducem psihoterapia la oameni.

Ca personaj de desene animate terapeutice, este personajul prin care psihoterapia rațional-emotivă și cognitiv-comportamentală poate să ajungă mai repede la copii, știut fiind faptul că aceștia învață eficient prin imitație, repetând comportamentele modelelor văzute în jur, și modelare, în sensul că repetă ceea ce face un model, dar pentru a obține aceleași recompense și pentru a evita aceleași pedepse', a explicat David.

Filmul de animație cuprinde practic cinci episoade a câte 10 minute, care se regăsesc pe un suport CD aflat în carte. Atât cartea, cât și filmul se adresează copiilor cu vârste cuprinse între 6 și 18 ani.

'Am creat personaje adaptate pentru copii pentru fiecare cogniție irațională cum sunt Catastrofus, Frustratus, Necesarus, Descurajatus, ajutoarele lui Iraționalius cu care se luptă Retman. Retman îi învață pe copii că dacă își controlează emoțiile negative vor fi mai fericiți și funcționali.

Copiii trebuie să înțeleagă că aceste personaje nu se referă la evenimente de viață și la persoane, ci la propriile gânduri. Emoțiile noastre nu sunt generate de alți oameni și de evenimente, ci de modul nostru de gândire asupra acestor lucruri', a precizat psihologul clujean.

Cele două produse media vor fi traduse și în limba engleză, pentru a putea fi lansate și în afara spațiului românesc. Coordonatorul proiectului a precizat, de asemenea, că proiectul va continua să se dezvolte și vor fi create și alte povești centrate pe personajul Retman, care vor viza probleme precum controlul alimentar și consumul de droguri. O altă etapă a proiectului vizează lansarea unui joc video și a unei aplicații pentru telefonul mobil.

Pentru acest proiect echipa a beneficiat de o finanțare de 30.000 de euro oferită de o fundație. Din echipa de creație au făcut parte designeri de la Universitatea de Artă și Design (UAD) din Cluj-Napoca, precum și scriitori și artiști clujeni.

AGERPRES / (A — autor: Elena Stanciu, editor: Marius Frățilă)

Etichete:
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Comentează


Articole recomandate


Știrile momentului

Știri recente din Sănătate

Cele mai citite din Sănătate

Tu actualizezi lumea.

Ai filmat sau fotografiat un eveniment ieșit din comun? Noi îţi publicăm știrea.

Află mai multe