Wellington, 12 aug /Agerpres/ - Oamenii de ştiinţă din Noua Zeelandă au progresat în rezolvarea misterului legat de motivul pentru care bolile de inimă sunt 'cel mai mare ucigaş' al suferinzilor de diabet, deschizând calea pentru noi tratamente, informează agenţia Xinhua.

Cercetătorii de la Universitatea Otago au declarat miercuri că au identificat modificări moleculare nocive în celulele inimii diabeticilor, care încep să apară chiar înainte de simptomele cardiovasculare.

Ei au descoperit că un proces celular normal numit autofagie este destabilizat în cazul inimilor diabeticilor, astfel încât o creştere semnificativă a autofagiei declanşează distrugerea proteinelor celulare, ceea ce duce la pierderea progresivă a celulelor cardiace.

Pe măsură ce tot mai multe celule mor, se dezvoltă disfuncţia cardiacă, urmând apoi sincope ale inimii.

Conducătorul grupului de cercetători, dr.Rajesh Katare, a declarat că echipa a mai constatat că diabetul zaharat a dus la creşterea autofagiei prin activarea proteinei Beclin-1, ceea ce reprezintă "o ţintă extrem de promiţătoare pentru noile tratamente ale bolilor cardiace legate de diabet".

"Am constatat că aceste alterări moleculare încep în inima diabeticilor dintr-un stadiu incipient al bolii - înainte de orice simptome identificabile clinic -, astfel încât blocarea lor ar putea fi utilă în combaterea complicaţiilor cardiovasculare în boala diabetică", a spus Katare.

Când cercetătorii au redus expresia genelor Beclin-1 din celulele inimii la şoarecii de laborator expuşi la un nivel ridicat de glucoză, autofagia excesivă şi ratele de deces al celulelor inimii au fost mult reduse, scrie Xinhua.

"Având în vedere că epidemia de diabet zaharat în creştere va genera costuri economice şi sociale globale majore în deceniile următoare, este foarte captivantă deschiderea unei noi căi de cercetare ce ar putea reduce semnificativ povara acestei boli", a spus Katare.

Diabetul zaharat afectează peste 365 de milioane de oameni din întreaga lume, iar specialiştii se aşteaptă ca cifra să se dubleze până în 2030, studiile efectuate până acum indicând că cel puţin 60 la sută dintre persoanele cu boală diabetică au murit din cauza complicaţiilor cardiovasculare, mai notează agenţia Xinhua. AGERPRES /(autor: Constanţa Niţă, editor: Lelia Bretan)