COD GALBEN: 27-10-2021 Intre 08:00 si 11:00 se va semnala ceață care determină reducerea vizibilității local sub 200 m și izolat sub 50 m in Județul Giurgiu, Județul Teleorman;

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Paris, 26 mai /Agerpres/ - Color designerul Jean-Gabriel Causse militează pentru revenirea tuturor culorilor în viaţa de zi cu zi, în contextul în care griul şi negrul câştigă tot mai mult teren în case şi în îmbrăcăminte. În cartea sa intitulată 'L'Etonnant pouvoir des couleurs' (Uimitoarea putere a culorilor), el prezintă virtuţile şi efectele binefăcătoare ale fiecărei culori, relatează madame.lefigaro.fr.

'S-a dovedit ştiinţific faptul că albastrul calmează, iar rozul permite perceperea mai pozitivă a lucrurilor. În cadrul unui experiment, un birou al unui centru de depozitare a maşinilor ridicate a fost zugrăvit în roz. S-a constatat că oamenii care veneau să îşi recupereze maşinile plecau mai mulţumiţi decât atunci când pereţii erau zugrăviţi în alb', spune Causse.

Culoarea turcoaz are în schimb capacităţi de revigorare. 'Turcoazul mobilizează îndeosebi fotoreceptorii din ochi care blochează melatonina, hormonul somnului. Culoarea îi ajută pe oameni să rămână treji, dar şi să doarmă bine noaptea după ce au văzut mult turcoaz în timpul zilei', spune designerul. Din acest motiv şoferii de camion care merg noaptea au adesea diode bleu în habitaclu. Oamenii de ştiinţă apreciază că efectul ar fi acelaşi ca după două cafele băute.

Există şi culori energizante, ca roşul, galbenul, portocaliul, numite şi 'culori ale soarelui'. 'Portocaliul este culoarea comunicării, a limbajului, care îi face pe oameni să fie mai deschişi spre ceilalţi. Pentru a-i ajuta pe adolescenţi să se trezească mai uşor dimineaţa, se recomandă ca pereţii din camera lor să fie zugrăviţi în nuanţe de roşu sau galben', afirmă Jean-Gabriel Causse. Este absolut nerecomandabil în schimb ca toţi cei patru pereţi să fie în roşu sângeriu. Şi unul poate fi uneori prea mult, în acest caz o veioză, un covor sau un poster roşu având acelaşi efect, adaugă el.

Pentru a câştiga încrederea cuiva, de exemplu la un interviu de angajare, designerul recomandă verdele. 'La compania Xerox, salariaţilor li se recomandă să aibă un detaliu verde la întâlnirile cu clienţii. Este culoarea încrederii. Nu este întâmplător că în cazinouri mesele de joc sunt verzi: mesajul este că, dacă ai încredere, joci mai mult şi mizezi mai mulţi bani', spune Causse.

Adevărul este că fiecare are propria memorie emoţională în privinţa culorilor. Culoarea legată de un eveniment plăcut din viaţă poate aduce mulţumire şi mai mult chef la serviciu într-o zi mai stresantă. Este suficient ca oamenii să caute în amintiri culoarea care le face bine.

Causse confirmă faptul că roşul este cea mai caldă dintre culori în privinţa seducţiei. 'Un studiu universitar a arătat că femeile care poartă roşu au cu 25% mai mult sex-appeal. Culoarea simbolizează fertilitate. La maimuţe, când femelele sunt în perioada de ovulaţie, buzele şi labiile genitale devin mai roşii. Şi femeile aflate în perioada de ovulaţie au, inconştient, tendinţa să poarte roşu, iar bărbaţii caută instinctiv să perpetueze specia umană', potrivit lui Causse.

Cei care au o cameră cu pereţii zugrăviţi într-o nuanţă de roşu sunt înclinaţi să aibă mai multe raporturi sexuale decât cei care dorm într-o cameră albastră sau albă. 'Albul este paradisul şi acolo nu faci nimic sexual. Culoarea camerei care determină cele mai multe relaţii sexuale este movul. Este o culoare gingaşă, ambiguă, mistică şi mai puţin kama-sutra decât roşul', afirmă designerul.

Există şi culori care avantajează învăţatul. Potrivit tipului de activitate, unele culori pot fi importante atuuri. Astfel, albastrul stimulează creativitatea, iar roşul, concentrarea. La mijloc, cu efect de doi într-unul, verdele. 'Este o culoare echilibrată, indicată pentru citit şi învăţat. De altfel, toate bibliotecile vechi erau zugrăvite în verde sau aveau lămpi verzi. Numai de vreo 15 ani noile interioare sunt albe', ceea ce nu este deloc bine, consideră Causse. 'La Tokyo s-a inaugurat recent o bibliotecă, foarte frumoasă, dar în întregime gri. Rezultatul - înăuntru nu este nimeni. Aceste culori pale nu sunt utilizate decât la bucătărie sau la spital pentru a arăta curăţenia locurilor. Înainte, singurele spaţii cu pereţi albi erau firmele de pompe funebre. Potrivit unor specialişti în medicina muncii, pereţii albi la locul de muncă ar favoriza chiar colapsul', adaugă color designerul.

Sfatul specialistului este ca la serviciu să existe culori diferite, pentru stimularea tuturor simţurilor. 'La Google, toate camerele sunt colorate. Cine are nevoie de concentrare merge la cafeneaua roşie, iar şedinţele de brainstorming se desfăşoară în birouri zugrăvite în albastru. Ideea este să existe cât mai multe culori pentru ca oamenii să nu se plictisească', încheie Jean-Gabriel Causse, citat de madame.lefigaro.fr.AGERPRES/(AS - autor: Lelia Bretan, editor: Mariana Ionescu)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.