Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Târgu Mureş, 29 apr /Agerpres/ - Preşedintele Asociaţiei Medicilor de Familie (AMF) Mureş, dr. Remus Şipoş, a declarat miercuri, într-o conferinţă de presă, că marele pericol al utilizării cardului de sănătate este acela că va îngrădi accesul contribuabilului la serviciile de sănătate.

'Cardul naţional de sănătate - s-a bătut multă monedă, s-a încercat să se găsească explicaţii pentru utilitatea lui, să se găsească motivaţii pentru cheltuielile care decurg din emitere şi folosirea softului pentru acest card (...) Dacă ai calitatea de asigurat, cupon de pensii sau adeverinţă de la locul de muncă că eşti asigurat dar nu ai cardul de sănătate la tine, nu poţi beneficia de servicii medicale la care ai dreptul din simplul motiv că acest serviciu medical trebuie validat cu cardul de sănătate. Acest card de sănătate nu trebuie să devină un mijloc de îngrădire a accesului al servicii medicale pentru care ai plătit. Marele pericol este că va îngrădi accesul al serviciile medicale, din punct de vedere al contribuabilului', a spus dr. Şipoş.

Preşedintele AMF Mureş a subliniat că pacienţii trebuie să înţeleagă că acest card de sănătate nu a apărut ca o solicitare a corpului medical sau a beneficiarilor sistemului sanitar şi că acesta nu va atesta calitatea de asigurat a cuiva.

'De la 1 mai, pacientul beneficiază de servicii medicale în baza cardului de sănătate sau a adeverinţei care ţine locul acesteia. În mod repetat s-a spus că acest card atestă calitatea de asigurat. Este fals. Sunt foarte multe persoane neasigurate care deţin acest card. Faptul că ai această bucată de plastic numită card nu înseamnă că ai şi calitatea de asigurat. Această calitate de asigurat ţi-o dă contribuţia la fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate. Mai mulţi medici de familie au fost hărţuiţi sau ameninţaţi de către pacienţi că li s-au refuzat servicii medicale decontate de Casă pentru că sunt neasiguraţi şi ei aveau acest card', a spus dr. Şipoş.

El a precizat că, din punct de vedere al furnizorului, cardul de sănătate poate deveni un mijloc 'de a-ţi priva unitatea medicală de nişte venituri' şi că în momentul în care nu se poate valida un serviciu medical furnizat, acesta nu va fi plătit de CAS.

În plus, medicii de familie susţin că sistemul informatic nu funcţionează corespunzător şi că din această cauză creşte timpul necesar unei consultaţii.

'Folosirea cardului în cadrul sistemului informatic unic integrat nu funcţionează ca un sistem integrat... Am încercat zilele acestea să validăm carduri. Din experienţă, sistemul informatic funcţionează cum vrea el şi când vrea el. Sistemul citeşte foarte încet cardul. Timpul necesar unei consultaţii va creşte. La cum a funcţionat în ultimele zile, putem spune liniştiţi că se va dubla. Timpul de lucru contractat cu Casa rămâne de 5 ore, deci putem spune că numărul serviciilor oferite de cabinetele medicale va scădea. Deci statul va reuşi să facă economie pe baza sănătăţii contribuabililor din sistem. Vor fi mai puţini care vor avea acces la serviciul medical iar medicul va consulta mai puţini. Nu este normal', a accentuat dr. Şipoş.

Preşedintele AMF Mureş a mai susţinut că îşi doreşte ca acest sistem informatic să funcţioneze, dar ca şi furnizor de servicii medicale, ca şi contribuabil, nu poate să nu observe că în modul în care funcţionează acest sistem informatic, în modul în care se implementează aceste noutăţi IT 'se îngrădeşte de fapt accesul pacienţilor spre servicii medicale'.

În judeţul Mureş sunt 302 cabinete ale medicilor de familie. AGERPRES/(A - autor: Dorina Matiş, editor: Diana Dumitru)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.