COD GALBEN: 25-09-2020 Intre 05:35 si 08:00 se va semnala - ceață care va determina scăderea vizibilității local sub 200 m și izolat sub 50 m in Județul Brăila, Județul Ialomiţa, Județul Buzău, Județul Călăraşi; COD GALBEN: 25-09-2020 Intre 05:35 si 08:00 se va semnala - ceață care determină reducerea vizibilității local sub 200 m și izolat sub 50 m in Județul Bacău, Județul Galaţi, Județul Vrancea, Județul Vaslui; COD GALBEN: 25-09-2020 Intre 05:10 si 08:00 se va semnala - ceață care reduce vizibilitatea local sub 200 m și izolat sub 50 m in Județul Constanta, Județul Tulcea;

Washington, 13 aug /Agerpres/ - Particule minuscule de aur ar putea ajuta la îmbunătăţirea tratamentului împotriva agresivului cancer cerebral, se afirmă într-un studiu publicat în revista Nanoscale.
Oamenii de ştiinţă au conceput acoperirea unor sfere extrem de mici de aur cu un medicament pentru chimioterapie. Când micile particule de aur au fost introduse în celulele tumorale, replicarea acestora a fost stopată şi numeroase celule bolnave au dispărut.
Cercetătorii speră că astfel pot furniza o modalitate de a ţinti tipuri de cancer care sunt dificil de tratat, scrie BBC.
Glioblastomul multiform este o formă comună de cancer cerebral care afectează mai mult de 4.000 de adulţi din Marea Britanie.
Deşi există tratamente, acestea au eficacitate limitată, cele mai multe persoane cu astfel de tumori murind în termen de cinci ani de la diagnosticare.
Cercetătorii au creat nanosfere, particule de patru milioane de ori mai mici decât secţiunea transversală a unui fir de păr uman, în miezul cărora au fost plasate bucăţi extrem de mici de aur înconjurate de straturi de Cisplatin, un medicament utilizat în chimioterapie.
În studiile pe eşantioanele de pacienţi cu cancer, sferele au părut că sporesc eficacitatea radioterapiei şi chimioterapiei convenţionale, îmbunătăţind şansele ca toate celulele tumorale să fie ucise.
Oamenii de ştiinţă au testat nanosferele pe probe tumorale de creier extrase în timpul intervenţiilor chirurgicale. Celulele canceroase au fost apoi supuse unei doze de radioterapie, conform tratamentului disponibil în prezent. Radioterapia a atacat nu numai celulele tumorale, ci a şi excitat electronii înăuntrul acelui miez de aur, aceştia declanşând distrugerea materialului genetic (ADN) canceros.
Acest proces a condus, de asemenea, la eliberarea de obişnuita chimioterapie, permiţând Cisplatinei să lucreze asupra tumorii acum slăbite.
Douăzeci de zile mai târziu, părea să nu mai fi rămas nicio celulă canceroase viabilă în probele tratate.
Profesorul Sir Mark Welland de la St. John College din Cambridge, care a lucrat la elaborarea acestei tehnici, a declarat că aceasta are un dublu efect devastator şi, prin combinarea acestei strategii cu ţintirea celulelor bolnave cu ajutorul substanţelor anticancerigene, se poate dezvolta, în viitor, o terapie pentru glioblastom şi alte tipuri de cancer.
Dr. Colin Watts, neurochirurg implicat în studiu, citat de BBC este de părere că celulele canceroase trebuie să fie atacate în acelaşi timp cu mai mult de un singur tratament. "Acest lucru este important, deoarece unele forme de cancer sunt mai rezistente la un tip de tratament decât altele", a explicat sursa citată.
Cercetătorii susţin că acest studiu este promiţător, dar vor mai fi necesare numeroase teste înainte de a-l putea considera parte a unui tratament standard împotriva acestei maladii.
Ei speră să înceapă studiile pe oameni în anul 2016 şi lucrează la dezvoltarea unor experimente care implică şi alte tipuri de tumori.AGERPRES/(autor: Constanţa Niţă, editor: Mariana Ionescu)