Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Preşedintele USR, Cătălin Drulă, îi solicită ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, să demisioneze din funcţie în contextul situaţiei de la Metrorex.

"Grindeanu tocmai dă zilele astea un recital de guvernare pesedistă: incompetenţă, tupeu, combinaţii. Şi bucureştenii suferă şi se înghesuie la metrou din cauza lui. Ultima piatră aruncată în baltă e despre subvenţia metroului bucureştean. Problema reală e cât de mare a ajuns subvenţia din cauza creşterilor necontrolate de salarii şi a angajărilor făcute de PSD şi PNL la metrou. (...) Grindeanu a lăsat pur şi simplu metrourile să iasă din circulaţie. Ditai vicepremierul şi numărul 2 pesedist. Şi acum se răsteşte la bucureşteni, în loc să rezolve problema. Dă-ţi demisia, Sorine, e mai bine pentru toată lumea!", a scris Drulă, miercuri, pe Facebook.

El a menţionat că, în 2016, subvenţia anuală pentru Metrorex era de 315 milioane lei, iar în bugetul pe 2022 a ajuns la 818 milioane lei.

"Peste câteva zile, la rectificare, vor mai adăuga sute de milioane (Metrorex a cerut +700 de milioane)", a susţinut fostul ministru al Transporturilor.

În opinia lui, s-a ajuns în această situaţie ca urmare a măririi de salarii şi a angajărilor. Potrivit lui Drulă, în anii de guvernare PSD, respectiv 2017, când premier era Grindeanu, salariile la Metrorex au crescut cu 33%, în 2018 cu 20%, iar în 2019 cu 18,5%. În 2020, an de guvernare PNL cu Lucian Bode la minister, salariile au crescut cu 18%, deşi Metrorex din primăvara acelui an era într-o situaţia financiară "gravă" şi nu-şi mai putea plăti dările, a mai susţinut Cătălin Drulă. El a completat că, în 2021, când USR deţinea portofoliul Transporturilor, salariile la Metrorex nu au crescut, iar un an mai târziu cu Grindeanu ministru acestea s-au majorat cu 7,5%.

În ceea ce priveşte numărul salariaţilor, liderul USR a afirmat că, în 2016, compania avea în jur de 4.200 de angajaţi, iar la începutul lui 2021 - 5.700, în creştere cu 35%. La finalul lui 2021, a menţionat Drulă, mai erau doar 5.000 de angajaţi în plată (scădere de 12%), în timp ce în 2022 au reînceput angajările cu o ţintă prevăzută de 5.861 salariaţi (creştere de 17%).

"Cifrele arată realitatea guvernărilor PSD: dăm tunul şi fugim. Ceea ce sunt convins că-şi doreşte şi Grindeanu. Să scape de responsabilitate. Nu trece ziua fără să auzim că el nu răspunde nici de metrou, nici de autostrăzi, nici de trenuri. După mai bine de 9 luni, mă aşteptam să înţeleagă despre ce e vorba în a fi ministrul Transporturilor din România. Dar degeaba", a transmis preşedintele USR. AGERPRES/(AS - autor: Florentina Peia, editor: Claudia Stănescu, editor online: Simona Aruştei)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – [email protected].

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.