Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Parlamentari PNL au depus un proiect de lege pentru recunoaşterea sporturilor electronice în România şi dezvoltarea activităţii de E-Sports la fel ca ramurile sportive clasice, prin modificarea Legii 69/2000 a educaţiei fizice şi sportului, informează Tineretul Naţional Liberal (TNL).

"România este una dintre cele mai active ţări din sfera sporturilor electronice, iar în jurul acestei industrii s-a dezvoltat un sistem complex: de la înfiinţarea de cluburi sportive, organizarea de competiţii şi echipe de jucători profesionişti până la crearea de noi locuri de muncă şi apariţia unor calificări specifice industriei. Astfel, la nivel naţional există peste 8.000 de jucători amatori şi profesionişti, aproximativ 50 de cluburi, 4 competiţii naţionale, 10 manageri, 50 administratori, 80 designeri, 15 social-media manageri, 15 antreprenori, 20 de analişti şi o serie de influenceri care lucrează în industria E-Sports", se arată într-un comunicat al TNL transmis, duminică, AGERPRES.

Preşedintele Tineretului Naţional Liberal, Mara Mareş, consideră că "sportul electronic este o activitate ce poate aduce multe beneficii angajatorilor, angajaţilor şi producătorilor de jocuri din România", subliniind că "recunoaşterea E-Sports a fost solicitată de piaţă şi a fost conturată în parteneriat cu piaţa".

"Este momentul să oferim un statut legal jucătorilor, cluburilor şi organizatorilor de competiţii de gaming, iar prin această propunere de lege facem exact acest lucru, fără a implica vreun cost pentru bugetul de stat", susţine deputatul PNL Alin Ignat, iniţiatorul propunerii legislative.

Potrivit expunerii de motive a propunerii legislative, în legislaţia din România "nu există o reglementare care să încurajeze aceste sporturi electronice şi care să protejeze drepturile persoanelor implicate".

Prin proiectul de act normativ, iniţiatorii propun recunoaşterea în mod oficial a sporturilor electronice, stabilirea cadrului legislativ cu privire la activităţile prin care se desfăşoară sporturi electronice în România şi drepturile de care se bucură persoanele implicate în industria E-Sports, în special cele privind protejarea muncii lor şi a exercitării activităţii în condiţii legale. AGERPRES/(AS - autor: Livia Popescu, editor: Karina Olteanu, editor online: Adrian Dãdârlat)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – [email protected].

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.