

COD PORTOCALIU: 27-06-2025 ora 10 se va semnala val de căldură persistent și intens, caniculă și disconfort termic accentuat COD PORTOCALIU: 27-06-2025 ora 10 se va semnala instabilitate atmosferică accentuată COD PORTOCALIU: 27-06-2025 ora 10 se va semnala instabilitate atmosferică accentuată COD ROSU: 27-06-2025 ora 16 Intre 16:00 si 17:00 se va semnala Grindină de mari dimensiuni (>4 cm), vijelie puternică cu rafale > 90 km/h, averse torențiale ce vor acumula 40...45 l/mp, frecvente descărcări electrice, in Județul Bacău; COD ROSU: 27-06-2025 ora 15 Intre 15:40 si 16:30 se va semnala Grindină de mari dimensiuni (>4 cm), vijelie puternică cu rafale de 90 km/h, averse torențiale ce vor acumula 30....40 l/mp, frecvente descărcări electrice, in Județul Neamţ;
Deputata PSD Mureş Dumitriţa Gliga susţine că a solicitat, marţi, miniştrilor Comunicaţiilor, Educaţiei şi Afacerilor Interne o serie de lămuriri cu privire la măsurile care se iau pentru protejarea copiilor în mediul online, pe fondul apariţiei a numeroase provocări duse la limita supravieţuirii, inclusiv jocuri extreme recunoscute drept "blackout challenge", care fac victime.
Solicitarea deputatei a venit după ce un copil de 14 ani, din Bistriţa, s-a sinucis pentru a răspunde unei provocări de pe TikTok, dar şi în urma mediatizării unor cazuri de tineri care au murit după ce au participat la jocuri extreme, denumite "blackout challenge".
"De câte cazuri este nevoie să mai auzim până când responsabilii vor lua măsuri? (...) Se promovează în mediul online tot felul de provocări, duse la limita supravieţuirii şi toţi suntem părtaşi prin faptul că nu luăm nicio măsură, ci asistăm ca spectatori. Ce ar fi ca următoarea dată când o asemenea ştire dramatică apare pe titlurile ziarelor, fiecare dintre noi să poarte o discuţie cu propriul copil, sau să dezvolte o conversaţie în mediul în care lucrează sau în cercul de prieteni. Pandemia ne-a trimis copiii în mediul online cu o viteză năucitoare. Trebuie să îi conştientizăm de pericolele care pândesc dincolo de ecran. În toată lumea au apărut cazuri de tineri care au murit după ce au participat la jocuri extreme pe TikTok, intitulate 'blackout challenge'. Jocul implică ca tinerii să îşi lege în jurul gâtului o curea sau o frânghie cu scopul de a rămâne cât mai mult timp fără aer, în timp ce se filmează cu telefonul mobil pentru a urca ulterior clipul în aplicaţie. (...) Alte cazuri cunoscute au implicat decese în rândul adolescenţilor în urma unor supradoze de medicament antialergic pentru halucinaţii", a declarat, pentru AGERPRES, Dumitriţa Gliga.
Ea a precizat că nu neagă rolul internetului, însă consideră că fără o educaţie corespunzătoare pentru adolescenţi, acesta este un pericol real de fapte teribiliste şi suicid şi că din acest motiv ar fi nevoie de campanii de informare.
"În prezent, importanţa şi rolul esenţial pe care îl ocupă mediul online în viaţa adolescenţilor români sunt de necontestat. Statisticile privind utilizarea mediului virtual şi a noilor tehnologii au înregistrat creşteri rapide, mai ales în rândul acestei categorii. Cu voia sau fără voia noastră, internetul contribuie în bună măsură la interacţiune şi la formarea identităţii adolescenţilor. Putem începe cu introducerea de atenţionări în mediul online, cu campanii de conştientizare a pericolelor din mediul online, campanii prin intermediul şcolilor, prin intermediul psihologilor pe care fiecare unitate şcolară îi are. Avem multe instituţii ale statului care se pot aşeza la aceeaşi masă pentru a porni o campanie amplă de prevenire a fenomenelor de agresiune cibernetică", a spus Dumitriţa Gliga.
Deputata a menţionat că le-a solicitat, marţi, ministrului interimar al Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Dan Vîlceanu, ministrului Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, şi ministrului Afacerilor Interne, Lucian Bode, să i se comunice dacă au fost iniţiate campanii de sensibilizare publică privind violenţa cibernetică, aşa cum prevede Legea nr. 106/2020.
În plus, Dumitriţa Gliga a cerut să i se comunice care sunt demersurile pentru implicarea instituţiilor de învăţământ în combaterea influenţei nocive a mediului online şi ce acţiuni sunt prevăzute pentru protejarea celei mai vulnerabile categorii de utilizatori ai internetului, în condiţiile în care infracţionalitatea informatică este în creştere. AGERPRES/(A, AS - autor: Dorina Matiş, editor: Antonia Niţă, editor online: Simona Aruştei)
Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.
© 2025 Agenția Națională de Presă AGERPRES
Conținutul acestui site este proprietatea Agenției Naționale de Presă AGERPRES. Este interzisă republicarea sau redistribuirea conținutului fără menționarea sursei.
Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.
Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:
Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.
< | june 2025 | > | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
su | mo | tu | we | th | fr | sa |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
< | july 2025 | > | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
su | mo | tu | we | th | fr | sa |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |