Preşedintele PSD, Marcel Ciolacu, a declarat miercuri că unul dintre lucrurile pentru care îl "judecă" pe premierul Ludovic Orban este că nu a făcut nicio remaniere guvernamentală din noiembrie anul trecut.

"Unul dintre lucrurile pentru care eu îl judec pe Orban în acest moment este că nu are capacitatea de a face diferenţa din noiembrie, anul trecut, când a venit cu primul Guvern, cu toate că şi al doilea Guvern e identic, provocările venite după luna martie cu această pandemie şi incapacitatea de a se schimba în funcţie de nevoile şi priorităţile românilor. Nu poţi să nu faci nicio remaniere guvernamentală şi să continui cu oamenii care ne-au ţinut în casă 60 de zile, după 60 de zile nu am pregătit spitalele, ţinem şcolile închise de 6 luni, le deschidem pentru că avem alegeri locale şi le închidem apoi la loc. Nu există prevenţie, nu există viziune, mai mult, ne-am îndepărtat de tot ce se întâmplă în Europa, deciziile care se iau în Europa unde au rămas, de exemplu, şcolile deschise, şcolile deschise au fost şi în timpul războiului, nimeni nu şi-a permis până acum", a spus Ciolacu la Adevărul Live.

El a adăugat că PSD susţine deschiderea şcolilor cu testări rapide la profesori şi la personalul auxiliar şi cu un parteneriat cu autorităţile locale în privinţa transportului public special pentru copii.

"Cel mai uşor când eşti incapabil este să închizi, mergi la lucrul extrem în loc să cauţi soluţii. De ce s-au închis pieţele? Dacă le-a închis nu s-au superaglomerat supermarketurile? (...) E o chestie de logică, trebuia să rogi primarii să mai creeze mai multe pieţe volante, să răspândim oamenii ca să nu ia virusul", a menţionat acesta. AGERPRES/(A - autor: Dana Piciu, editor: Georgiana Tănăsescu, editor online: Ady Ivaşcu)