COD PORTOCALIU: 06-06-2025 ora 10 Intre 6 iunie, ora 12 – 6 iunie, ora 23 Fenomene vizate: se va semnala 6 iunie, ora 12 – 6 iunie, ora 23Fenomene vizate COD GALBEN: 06-06-2025 ora 10 Intre 6 iunie, ora 12 – 6 iunie, ora 21Fenomene vizate se va semnala 6 iunie, ora 12 – 6 iunie, ora 21Fenomene vizate COD GALBEN: 06-06-2025 ora 10 Intre 7 și 8 iunie, intervalul orar 12 – 21Fenomene vizate se va semnala 7 și 8 iunie, intervalul orar 12 – 21Fenomene vizate

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Campania electorală pentru alegerile locale a fost una "bizară'' şi ''atipică'', pentru că toată lumea s-a ajustat la nişte circumstanţe speciale, este de părere sociologul Barbu Mateescu.

"Pandemia a blocat foarte multe iniţiative, foarte multe acţiuni posibile de comunicare şi s-a comunicat mai mult prin intermediul presei, prin intermediul Facebook, dar erau şi alte subiecte care au ocupat agenda publică. De exemplu, începerea şcolii în context de COVID. Deci au fost şi multe lucruri care au bruiat capacitatea politicienilor de a comunica cu electoratul", a declarat pentru AGERPRES Barbu Mateescu.

În opinia sa, sunt campanii locale care nu au ajuns să se situeze în prim-plan în multe municipii.

"Mi se pare că în Bucureşti intensitatea alegerilor a fost mai mare decât de obicei, adică interesul faţă de scrutin a fost mai consistent. În rest, din cauza pandemiei, nu au fost nişte evenimente, nişte acţiuni sau mesaje în restul ţării care să atragă atenţia foarte mult", a arătat sociologul.

Acesta consideră că va fi un experiment şi în ceea ce priveşte alegerile parlamentare, nu numai din cauza pandemiei, ci şi a faptului că ''este o campanie extraordinar de apropiată de cea de la locale".

"Dacă nu mă înşel, în ultimii 30 de ani, niciodată nu am avut două alegeri atât de rapide una după alta. Şi asta, în mod normal, ar trebui să însemne o scădere a interesului oamenilor, pentru că, deja, foarte multe emoţii, foarte multe stări de spirit vor fi exprimate prin votul de la locale. Va exista un bonus pentru formaţiunea politică sau formaţiunile politice, care vor reuşi să găsească un mesaj nou, repede şi eficient. Adică să poată să reenergizeze votanţii de la locale, să poată să atragă votanţi noi, oameni care n-au votat la locale. Altfel, există un risc ca oamenii să zică: 'Gata, am votat deja toamna asta şi nu mă mai prezint la parlamentare'", a mai spus Barbu Mateescu. AGERPRES/(A - autor: Daniel Popescu, editor: Georgiana Tănăsescu, editor online: Anda Badea)

 

Citiţi şi:

 

***AlegeriLocale2020/ Ultima zi de campanie electorală; peste 100 de candidaţi în Bucureşti - la Primăria Generală şi primăriile de sector

 


 

AlegeriLocale2020/Pîrvulescu: La Bucureşti este o competiţie umăr la umăr, cum nu a mai existat din 2000

 

AlegeriLocale2020/ Radu Magdin: În Bucureşti se va stabili câştigătorul strategic al alegerilor

 

AlegeriLocale2020/ Gelu Duminică: Nu am avut o campanie, ci mai degrabă o antagonizare a unui electorat împotriva celuilalt

 

Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews


Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.