COD PORTOCALIU: 30-09-2020 ora 10 se va semnala ploi abundenteZone afectate

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Autorităţile locale din mai multe oraşe şi municipii din Alba vor să se asocieze şi, ulterior, să încheie un parteneriat cu Compania Naţională Căile Ferate Române (CN CFR) şi Autoritatea pentru Reformă Feroviară în vederea depunerii unui proiect pentru a atrage fonduri europene necesare dezvoltării unei reţele feroviare metropolitane în judeţ.

În cadrul unei conferinţe de presă desfăşurate sâmbătă la sediul PNL Alba, la care au participat şi actualii edili din Alba Iulia, Blaj, Cugir şi Sebeş, precum şi directorul Agenţiei pentru Dezvoltare Regională Centru, Simion Creţu, europarlamentarul Mircea Hava a vorbit despre justificarea implementării unui astfel de proiect, care ar urma să fie depus pentru obţinerea de finanţare pe Programul Operaţional Transport.

Hava a anunţat că ar urma să fie încheiate parteneriate între autorităţile publice locale interesate, în cazul de faţă între administraţiile locale Alba Iulia, Sebeş, Cugir, Blaj, Teiuş, Aiud, Ocna Mureş şi Consiliul Judeţean Alba, şi Compania Naţională Căile Ferate Române şi/sau Autoritatea pentru Reformă Feroviară.

Potrivit celor prezentate la conferinţa de presă, conform unui studiu din 2017 al Băncii Mondiale, în Zona Urbană Funcţională (ZUF) Alba Iulia există circa 150.000 de navetişti, adică aproximativ 27% din populaţia ocupată totală.

ZUF Alba Iulia are peste 113.000 de locuitori, iar dacă se adaugă şi zona Sebeş - Cugir se poate vorbi de o aglomerare urbană de peste 150.000 de locuitori. Adiţionarea zonelor Aiud - Teiuş - Blaj - Ocna Mureş ar genera o masă demografică deservită crescută cu încă cel puţin 80.000 de locuitori, au spus edilii.

Rata navetismului din ZUF Alba Iulia e una dintre cele mai mari din ţară (locul 5, după Piteşti, Ploieşti, Deva şi Târgovişte).

Mircea Hava a vorbit despre necesitatea transportului ieftin, sigur şi optimizat al forţei de muncă între centrele urbane şi ariile urbane funcţionale ale acestora, cât mai aproape de platformele industriale locale sau de instituţiile publice şi activităţile comerciale, precum şi despre nevoia de integrare a acestui tip de transport cu transportul public local şi judeţean de călători.

Ca timp de materializare, europarlamentarul a avansat o durată de cel puţin patru ani. AGERPRES/ (A,AS - autor: Marinela Brumar, editor: Mihai Simionescu, editor online: Gabriela Badea) 

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.