Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Senatul a adoptat marţi, în calitate de for decizional, un proiect care vizează creşterea numărului de consilieri şcolari psihologi, începând cu anul şcolar 2021-2022, în scopul asigurării asistenţei psihologice, a serviciilor de evaluare şi de orientare şcolară şi profesională.

Proiectul, iniţiat de deputatul USR Cristina Ionela Iurişniţi şi semnat de parlamentari din tot spectrul politic, are ca obiect de reglementare completarea art. 83 din Legea Educaţiei Naţionale, urmând ca începând cu anul şcolar menţionat unui post de consilier şcolar din cabinetele de asistenţă psihopedagogică să îi fie alocat un număr de minimum 600 de elevi, respectiv minimum 300 de preşcolari, în cadrul unei unităţi de învăţământ cu personalitate juridică.

Potrivit expunerii de motive, pe termen scurt, prin aplicarea acestei prevederi se asigură desfăşurarea optimă a asistenţei psihopedagogice şi consilierea profesională a elevilor, precum şi creşterea numărului de posturi de psihologi şcolari, iar pe termen mediu şi lung - mijloacele necesare preşcolarilor şi elevilor de a opta pentru un parcurs educaţional care să răspundă nevoilor şi intereselor lor, orientare optimă în ceea ce priveşte alegerea parcursului profesional după finalizarea studiilor preuniversitare, creşterea gradului de ocupare a pieţei muncii.

"Componenta de asistenţă psihologică are un rol esenţial în dezvoltarea psihicului preşcolarilor elevilor. Eventualele cauze ale inadaptării şcolare generate de unele deficienţe familiale sau de colectivul şcolar pot fi ameliorate printr-o asistenţă psihologică corespunzătoare şi constantă. Mai mult, preşcolarul/elevul va avea posibilitatea de a dezvolta o serie de aptitudini şi atitudini, căpătând încredere în propriile acţiuni şi devenind mai responsabil", se arată în expunerea de motive.

Iniţiatorii proiectului legislativ susţin că prin asistenţă psihologică preşcolarul/elevul va învăţa prin metode corespunzătoare şi adaptate nivelului de vârstă cum să gestioneze eventualele violenţe psihologice, cum sa treacă peste eventuale dificultăţi de învăţare şi cum să îşi dezvolte inteligenţa emoţională. AGERPRES /(A-AS-autor: Sorinel Peneş, editor: Mihai Simionescu, editor online: Adrian Dădârlat)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.