COD GALBEN: 27-10-2020 ora 23 Intre 23:40 si 05:00 se va semnala - ceaţă care determină vizibilitate scăzută, local sub 200 m şi izolat sub 50 m in Județul Constanta, Județul Tulcea; COD GALBEN: 27-10-2020 ora 23 Intre 23:00 si 05:00 se va semnala ceaţă care determină scăderea vizibilităţii, local sub 200 m, izolat sub 50 m in Județul Cluj; COD GALBEN: 27-10-2020 ora 23 Intre 23:00 si 05:00 se va semnala local ceață care determină reducerea vizibilității sub 200 m și izolat sub 50 m. in Județul Alba, Județul Braşov, Județul Mureş, Județul Harghita, Județul Harghita, Județul Sibiu; COD GALBEN: 27-10-2020 ora 20 Intre 20:00 si 02:00 se va semnala ceață care determină reducerea vizibilității sub 200 m, izolat sub 50 m in Județul Ialomiţa, Județul Călăraşi;

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Premierul Ludovic Orban a declarat, joi, că obiectivul său este ca în maximum cinci ani România să depăşească valoarea medie a Produsului Intern Brut pe cap de locuitor la nivel european, iar în următorii doi ani să fie lansate majoritatea proiectelor necesare pentru dezvoltarea economică.

"Obiectivul nostru este ca, în următorii doi ani, să dăm drumul la aproape toate proiectele de care are nevoie România pentru a-şi asigura suportul indispensabil pentru dezvoltarea economică, pentru fructificarea oportunităţilor pe care le are România şi pentru a genera o dinamică economică fără precedent în România. Nu vă ascund că obiectivul meu e ca în maxim cinci ani România să depăşească Produsul Intern Brut pe cap de locuitor mediu la nivel european şi, evident, venitul mediu pe care îl înregistrează cetăţenii la nivel european", a spus prim-ministrul, la videoconferinţa "Măsurile pentru relansarea economică a României", organizată de Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii.

 



El a adăugat că această creştere a veniturilor se va baza "pe piloni foarte solizi" şi nu pe creşterea "artificială" a consumului.

"Acest lucru se va baza pe piloni foarte solizi, care vor schimba politica de până acum, care a fost bazată pe creşterea artificială a cererii, a consumului, prin pârghiile guvernamentale de creştere a unor categorii de venituri care se află în pixul Guvernului şi care au generat grave dezechilibre economice şi au redus grav potenţialul de dezvoltare economică a României, prin neglijarea investiţiilor, a factorilor de stimulare a dezvoltării capitalului autohton, prin tratamentul grosolan, de multe ori, faţă de investitori, prin neglijarea aproape completă a dezvoltării factorilor de producţie din România şi a funcţionalităţii instituţiilor care asigură o piaţă corectă pentru companiile care acţionează în România", a susţinut Orban.

Premierul a amintit că Guvernul elaborează în prezent programul de relansare economică pentru perioada post-COVID. Printre "pilonii" acestui program el a menţionat "disponibilitatea" Executivului de a susţine creşterea "accelerată" a investiţiilor publice, fie că este vorba despre infrastructura de transport, energetică, de sănătate sau de comunicaţii.

"În domeniul infrastructurii de transport planificăm investiţii de aproximativ 40 de miliarde de euro, atât în infrastructura rutieră, cât şi în infrastructura feroviară, care este extrem de importantă. Să nu uităm că Europa consideră transportul feroviar ca un transport prioritar, deoarece este un transport ecologic, sigur, care asigură şi confort. Nu puteam să tratăm - aşa cum a fost tratat în ultimii ani - calea ferată ca pe o Cenuşăreasă. Ca atare, şi aici vor veni investiţii publice masive. De asemenea, vrem să dezvoltăm infrastructura aeroportuară, cu planuri extrem de serioase, punerea în practică a Master Plan-ului de dezvoltare a Aeroportului Bucureşti Otopeni. De asemenea, dezvoltarea altor aeroporturi care se pot constitui în hub-uri de transport aerian", a spus Orban.

Potrivit acestuia, lucrările de navigabilitate a Dunării sunt "fundamentale pentru a fructifica prezenţa pe teritoriul României a celei mai importante axe de transport fluvial", care poate contribui la punerea în valoare a poziţiei geostrategice a ţării noastre şi la valorificarea portului Constanţa ca o poartă de intrare - ieşire din Europa.

"În domeniul energetic, ştim foarte clar că avem probleme. După decizii catastrofale în domeniul energetic luate în ultimii şase-şapte ani, România a ajuns din exportator net de energie, importator de energie. Mai mult decât atât, competitivitatea companiilor româneşti a fost distrusă literalmente de preţul foarte mare, atât la gazul natural, cât şi la electricitate, care a fost rezultatul în special al unor decizii administrative guvernamentale care au permis ca contractele de furnizare a energiei electrice şi a gazului natural către companiile care acţionează în România să ducă la preţuri extrem de ridicate şi la reducerea competitivităţii acestor companii", a afirmat prim-ministrul. AGERPRES/(A - autor: Irinela Vişan, editor: Claudia Stănescu, editor online: Irina Giurgiu)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.