Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) anunţă că a implementat aplicaţia informatică pilot Registrul fiscal al partidelor politice, dezvoltată în regie proprie.

Potrivit unui comunicat transmis, miercuri, AGERPRES, prin intermediul acestei aplicaţii, AEP urmăreşte informatizarea operaţiunilor legate de finanţarea partidelor politice şi a campaniilor electorale, transparentizarea acestora, prin expunerea datelor legate atât de activităţile instituţiei, cât şi de activităţile partidelor politice, îmbunătăţirea fluxurilor de lucru, a comunicării între actorii implicaţi, precum şi o mai bună gestionare a resurselor.

Această aplicaţie informatică dezvoltată de către specialiştii Direcţiei generale sistemul informaţional electoral naţional, cu sprijinul Direcţiei prevenţie, monitorizare şi îndrumare din cadrul Departamentului de control al finanţării partidelor politice şi a campaniilor electorale din cadrul AEP, va asigura transferul bidirecţional de date între Autoritatea Electorală Permanentă, pe de o parte, şi formaţiunile politice, pe de altă parte, cu precizarea că orice persoană interesată are posibilitatea de a vizualiza online aceste date.

"Dezvoltarea unei astfel de aplicaţii în regie proprie a constituit o provocare pentru specialiştii Autorităţii, iar eforturile lor şi-au atins obiectivul şi, în acelaşi timp, au realizat şi o economie de două milioane de euro la bugetul instituţiei", se arată în comunicat.

AEP precizează că a mai iniţiat şi în trecut demersuri în vederea achiziţionării de servicii pentru implementarea aplicaţiei informatice Registrul fiscal al partidelor politice, cu un singur modul - Raportul detaliat al veniturilor şi cheltuielilor, însă costurile dezvoltării acesteia de către o terţă persoană juridică, de specialitate, se ridicau la peste două milioane de euro.

De asemenea, AEP menţionează că implementarea aplicaţiei informatice Registrul fiscal al partidelor politice reprezintă o măsură pentru asigurarea îndeplinirii laturii preventive, menite să responsabilizeze formaţiunile politice cu privire la obligaţiile legale care le revin, cât şi pentru identificarea şi sancţionarea faptelor contravenţionale. În acest sens, prin înfiinţarea Direcţiei prevenţie, îndrumare şi monitorizare, AEP îşi concentrează eforturile pe desfăşurarea unor acţiuni concrete de prevenţie în domeniul finanţării partidelor politice şi a campaniilor electorale, demonstrând astfel angajamentul său pentru transparenţă şi responsabilitate.

Aplicaţia Registrul fiscal al partidelor politice conţine trei module: modulul 1, în care sunt înregistrate sediile filialelor judeţene şi sediile centrale, persoanele responsabile cu administrarea fondurilor şi persoanele îndreptăţite să reprezinte partidul la nivel central şi judeţean, conform art. 60 alin. (1) din Legea nr. 334/2006 privind finanţarea partidelor politice şi a campaniilor electorale, precum şi orice modificare a datelor menţionate, care vor fi înregistrate în cel mult 45 de zile de la data producerii acestora, conform alin. (3) din cadrul aceluiaşi articol; modulul 2, în care persoanele desemnate de către formaţiunile politice vor încărca lunar veniturile şi cheltuielile partidelor politice şi anual Raportul detaliat al veniturilor si cheltuielilor; modulul 3, în care vor fi încărcate de către persoanele desemnate situaţiile financiare anuale, în cel mult 15 zile după înregistrarea la organul fiscal competent.

AEP arată că, în prezent, se fac demersuri pentru ca modul 2 al aplicaţiei-pilot să fie disponibil online pe site-ul https://finantarepartide.ro, care poate fi utilizat de către reprezentanţii formaţiunilor politice în vederea transmiterii/încărcării electronice a rapoartelor detaliate de venituri şi cheltuieli realizate în anul precedent.

"Implementarea aplicaţiei informatice Registrul fiscal al partidelor politice aduce beneficii tuturor actorilor implicaţi, prin automatizarea unei activităţi care este în prezent mare consumatoare de resurse umane, timp, resurse financiare şi materiale. De asemenea, prin introducerea/încărcarea datelor în timp real de către reprezentanţii desemnaţi ai formaţiunilor politice, pe lângă reducerea consumului de resurse, se previne şi încălcarea termenelor de depunere stabilite de lege, în sensul că în prezent transmiterea/primirea documentelor atât în format electronic, cât şi în format letric, urmează un circuit anevoios", se arată în comunicat.

AEP menţionează că intenţionează să extindă utilizarea online a tuturor modulelor aplicaţiei Registrul fiscal al partidelor politice începând cu data de 1 ianuarie 2021. AGERPRES/(AS - autor: Florentina Peia, editor: Florin Marin, editor online: Adrian Dădârlat)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.