COD GALBEN: 21-11-2019 ora 17 Intre 17:00 si 23:00 se va semnala intensificări ale vântului ce vor atinge la rafală, local 55...60 km/h in Județul Ialomiţa, Județul Argeş, Județul Buzău, Județul Prahova, Județul Giurgiu, Județul Ilfov, Județul Dâmboviţa, Județul Teleorman; COD GALBEN: 21-11-2019 ora 17 Intre 17:00 si 23:00 se va semnala intensificări locale ale vântului, cu rafale de 55 - 65 km/h in Județul Constanta, Județul Tulcea; COD GALBEN: 21-11-2019 ora 13 Intre 13:10 si 18:00 se va semnala intensificări ale vântului care la rafală vor atinge 55-65 km/h in Județul Caraş-Severin; COD GALBEN: 21-11-2019 ora 12 Intre 12:05 si 18:00 se va semnala intensificări ale vântului ce vor atinge la rafală 55...60 km/h in Județul Olt, Județul Vâlcea, Județul Dolj;

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Deputatul Nicuşor Dan susţine că vinieta "Oxigen" pe care municipalitatea intenţionează să o introducă nu face diferenţa între poluarea produsă de maşinile pe benzină şi cele pe motorină.

"În ceea ce priveşte cuantumul taxei de poluare propusă joi în şedinţa Consiliului General, aceasta nu este proporţională cu poluarea pe care vehiculele o produc. Spre exemplu, nu face diferenţa între poluarea produsă de maşinile pe benzină şi maşinile pe motorină. Emisiile periculoase sunt particulele în suspensie, oxizii de azot şi hidrocarburile libere. Particulele în suspensie sunt emise doar de motoarele pe motorină. Pentru oxizii de azot şi hidrocarburi libere, emisiile unei maşini pe motorină Euro 4 sunt similare uneia pe benzină Euro 2. Diferenţa de emisii între un motor de benzină Euro 2 şi un motor pe benzină Euro 6 este de doar 10%", potrivit unui comunicat de presă transmis luni de Nicuşor Dan.

În ipoteza în care se menţine taxa şi scutirea pentru maşinile Euro 5 şi Euro 6, Dan crede că o grilă de taxare "mai echitabilă", care să ţină seama de aceste aspecte, este una potrivit căreia taxa pentru maşinile pe benzină este de 15 lei pe zi, 300 lei pe lună, 1.200 de lei pe 6 luni, 2.000 de lei pe an pentru maşinile Non Euro; de 10 lei pe zi, 200 lei pe lună, 800 lei pe 6 luni, 1.500 lei pe an pentru maşinile Euro I; 5 lei pe zi, 100 lei pe lună, 400 lei pe 6 luni, 750 lei pe un an pentru maşinile Euro 2 şi Euro 3; niciun leu pentru maşinile Euro 4.

Grila de taxare privind maşinile pe motorină gândită de el este următoarea: 20 de lei pe zi, 400 lei pe lună, 1.500 lei pe 6 luni, 2.500 lei pe 1 an pentru maşinile Non Euro; 15 lei pe zi, 300 lei pe lună, 1.200 lei pe 6 luni, 2.000 lei pe an pentru maşinile Euro I; 10 lei pe zi, 200 lei pe o lună, 800 lei pe 6 luni, 1.500 lei pe an pentru maşinile Euro 2 şi Euro 3; 5 lei pe zi, 100 lei pe lună, 400 lei pe 6 luni, 750 lei pe un an pentru maşinile Euro 4.

Potrivit lui Nicuşor Dan, primarul general, Gabriela Firea, vrea să introducă o taxă, în timp ce "adevăratele măsuri pentru reducerea traficului şi a poluării se lasă încă aşteptate".

"După 3 ani de mandat, tot ce poate Gabriela Firea să facă pentru traficul pentru Bucureşti este să introducă o taxă. Adevăratele măsuri pentru reducerea traficului şi a poluării se lasă încă aşteptate: parcări construite - zero, şoseaua de centură - zero, managementul traficului - zero, managementul parcărilor - zero, fluidizarea transportului în comun - zero. Taxarea accesului în oraş este o măsură utilizată în mari oraşe europene, dar în paralel cu facilităţi pentru lăsarea maşinii la marginea oraşului, cele mai directe fiind parcările de tip park and ride conectate la sistemul de transport în comun. Din păcate, acestea lipsesc cu desăvârşire în Bucureşti", a susţinut el.

Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a declarat duminică că ar trebui să fie unanimitate în Consiliul General al Municipiului Bucureşti pentru proiectul care prevede că maşinile cu normă de poluare sub Euro 5 vor plăti vigneta "Oxigen" de acces şi circulaţie.

"În primul rând, ne dorim ca Bucureştiul să fie un oraş prietenos cu mediul, în care să avem grijă de sănătatea oamenilor, în special a tinerei generaţii, pentru că tinerii şi copiii sunt cei mai afectaţi, ei merg în parcuri, se plimbă şi inspiră un aer poluat, din păcate, şi atunci orice măsură e importantă, atât venită din partea Guvernului, prin Ministerul Mediului, cât şi din partea Primăriei Generale. Aceasta e obiectivul nostru. (...) Normal ar trebui să fie unanimitate pentru un astfel de proiect, care înseamnă, de fapt, viaţa cetăţenilor, eu aşa m-aş aştepta, să nu politizăm un astfel de subiect şi anume viaţa cetăţenilor. Dar, aşa cum se întâmplă de fiecare dată, mă aştept ca USR şi PNL să voteze împotriva nu doar a proiectului, ci împotriva bucureştenilor, pentru că acest proiect e propus de un primar PSD", a spus Firea. AGERPRES/(AS - autor: Iulia Carciog, editor: Claudia Stănescu, editor online: Irina Giurgiu)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.