Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, a afirmat luni că va merge la Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării (CNCD), unde a fost reclamată în urma declaraţiei sale privind copiii cu dificultăţi de învăţare, şi va explica faptul că nu s-a referit la "segregarea'' acestora, ci la alocarea, suplimentar, de profesori de sprijin pentru ei.

"În primul rând aş vrea să nu vorbim de segregare, pentru că nimeni nu s-a gândit vreodată la ideea de segregare. Eu am fost primul dintre miniştrii Educaţiei care am trimis în şcolile de masă peste 30.000 de copii din şcolile speciale, am constituit o comisie cu psihopedagogi, medici specialişti, care să decidă unde este mai potrivit pentru copii şi aşa am integrat 30.000 de copii în anul 2001 - 2003. Acum am vrea să le dăm câte un profesor de sprijin. Nu putem să dăm fiecărui copil câte un profesor de sprijin, dar dacă într-o clasă avem 2 - 3 putem să adăugăm profesorului de la clasă câte un profesor de sprijin, într-o clasă de masă, nu într-o clasă specială în care să-i segregăm. Nici poveste, o asemenea idee nu mi-ar fi trecut niciodată prin minte. Deci, cine a înţeles greşit, ori a înţeles greşit, ori a fost rea-voinţă, niciodată nu m-am gândit şi nu aveam cum să mă gândesc la un asemenea lucru, când eu în 2001 - 2003 am fost prima care am integrat aceşti copii în şcolile de masă", a precizat Ecaterina Andronescu.

Întrebată despre reclamaţia de la CNCD pe acest subiect, ministrul Educaţiei a spus: "O să mă duc şi o să explic pentru că, realmente, nu există un document, nu există...declaraţia mea vorbea de profesorii de sprijin, nu de segregarea copiilor".

Duminică, Ministerul Educaţiei Naţionale preciza că nu se intenţionează organizarea unor clase separate, numai cu elevi cu cerinţe educaţionale speciale, urmărindu-se a se aloca suplimentar profesori de sprijin copiilor cu dificultăţi de învăţare.

''Declaraţiile ministrului Educaţiei Naţionale (...) au făcut referire întocmai la această necesitate - de a aloca suplimentar profesori de sprijin copiilor cu dificultăţi de învăţare. Precizăm că nu se intenţionează organizarea unor clase separate, numai cu elevi cu cerinţe educaţionale speciale. De altfel, în perioada 2001 - 2003, pe durata mandatului ministrului Ecaterina Andronescu, aproximativ 30.000 de elevi cu nevoi speciale au fost integraţi în unităţile de învăţământ de masă, prin transferul de la unităţile de învăţământ special'', au arătat reprezentanţii ministerului. AGERPRES/(A, AS - autor: Daniel Florea, editor: Georgiana Tănăsescu, editor online: Anda Badea)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.