Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

ALDE susţine majoritatea proiectelor adoptate de Guvern pentru a se realiza în parteneriat public-privat cu excepţia celui referitor la finalizarea lucrărilor la Canalul Dunăre - Bucureşti, sumele necesare pentru această investiţie putând fi folosite pentru a finanţa lucrări "mult mai stringente", a declarat, marţi, preşedintele partidului, Călin Popescu-Tăriceanu.

"Am discutat (...) despre lista de proiecte în parteneriat public-privat, propuse şi aprobate prin HG, unde avem o serie de observaţii de făcut şi o serie de sugestii pe care dorim să le discutăm în cadrul coaliţiei de guvernare cu PSD. Susţinem majoritatea covârşitoare a proiectelor incluse în lista aprobată, avem însă o observaţie care nu ţine de oportunitatea politică, ci de criterii tehnico-economice. Este vorba de Canalul Bucureşti - Dunăre care a fost iniţiat în perioada anilor ‘80, care nici la vremea respectivă nu era viabil din punct de vedere economic şi ridica probleme serioase din punct de vedere tehnic", a afirmat Tăriceanu, după şedinţa forurilor de conducere ale ALDE.

În opinia sa, reluarea lucrărilor este "extrem de delicată", iar costurile sunt ridicate. "Există semne de întrebare serioase legate de utilitatea unei astfel de lucrări, care, din estimări, s-ar ridica la un miliard de euro. Noi credem că acest miliard de euro poate fi folosit pentru a finanţa lucrări care sunt cu mult mai stringente, din lista lucrărilor public-private, cum este canalul de irigaţii Siret - Bărăgan, care are valenţe multiple şi pentru irigaţii şi pentru alimentare cu apă. În mod normal, 80% din suprafeţele care ar putea să fie irigate, şi care se ridică la jumătate de milion de hectare, ar putea să fie alimentate prin cădere, adică fără a consuma energie electrică, deci foarte convenabil din punct de vedere economic pentru agricultură", a explicat liderul ALDE.

Tăriceanu a enumerat o serie de proiecte care ar putea fi realizate în locul finalizării lucrărilor la Canalul Dunăre - Bucureşti.

"De asemenea, având în vedere că există anumite întârzieri şi obstacole în elaborarea marilor proiecte de infrastructură rutieră la Ministerul Transporturilor, propunerea noastră este să se definitiveze sau să se facă reparaţiile capitale la o serie de lucrări existente, precum autostrada A2, intrările şi ieşirile de pe autostrada A2 care nu sunt făcute, intrările şi ieşirile în Bucureşti, intrările şi ieşirile prin vămile importante care leagă România de ţările din jur. Sunt foarte multe proiecte care merită să fie avute în vedere. Infrastructura majoră din Moldova, autostrada Iaşi - Târgu Frumos, sală de sport, că nu există aşa ceva la Iaşi. Deci vrem ca, în loc să punem banii într-o lucrare care, aşa cum spuneam, ridică serioase semne de întrebare, poate reuşim să folosim aceşti bani mai eficient pe alte lucrări, dar acest subiect îl vom discuta mai în detaliu în interiorul coaliţiei", a adăugat Călin Popescu-Tăriceanu. AGERPRES/(A - autor: Livia Popescu, editor: Claudia Stănescu, editor online: Irina Giurgiu)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.