COD GALBEN: 23-10-2019 Intre 03:00 si 09:00 se va semnala ceață ce determină scăderea vizibilității, local sub 200 m și izolat sub 50 m in Județul Brăila, Județul Ialomiţa, Județul Buzău, Județul Prahova, Județul Călăraşi, Județul Ilfov; COD GALBEN: 23-10-2019 Intre 03:00 si 09:00 se va semnala - ceaţă care determină vizibilitate scăzută, local sub 200 m şi izolat sub 50 m. in Județul Constanta, Județul Tulcea; COD GALBEN: 23-10-2019 Intre 00:00 si 06:00 se va semnala Local ceață care reduce vizibilitatea sub 200 m, izolat sub 50 m. in Județul Bacău, Județul Botoşani, Județul Suceava, Județul Galaţi, Județul Neamţ, Județul Vrancea, Județul Iaşi, Județul Vaslui;

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Decizia Comisiei Europene de declanşare a procedurii de infringement împotriva României pentru nerespectarea Directivei europene 343/2016 privind prezumţia de nevinovăţie este cea mai bună dovadă că ceea ce se întâmplă în România nu este despre reforma în justiţie, ci despre interesele personale ale liderului PSD Liviu Dragnea, a declarat, vineri, preşedintele USR Dan Barna.

El a afirmat că această directivă trebuie introdusă pe agenda Parlamentului, dar fără elemente suplimentare care să "destabilizeze justiţia".

"Decizia de înfringement de astăzi a Comisiei europene în care România, alături de alte 10 state, a primit această notificare, este cea mai bună dovadă că ceea ce se întâmplă în România nu este despre reforma în justiţie, cât mai ales despre interesele personale ale lui Liviu Dragnea şi al clicii sale, pentru că, dacă ne-am fi ocupat cu adevărat de directivele europene pe care România ar fi trebuit să le implementeze, nu am fi ajuns în situaţia asta. Este un exemplu foarte clar în care România trebuia să adopte o reglementare europeană, să introducă în legislaţia naţională o directivă care vorbeşte despre prezumţia de nevinovăţie şi despre garantarea suplimentară a acestui principiu de altfel corect şi important în justiţia naţională, numai că, în loc de asta, s-au folosit pretextele recomandărilor UE. În realitate, ce s-a întâmplat în ultimii doi ani în România a fost pur şi simplu un atac la destabilizarea instituţiilor care funcţionează în justiţia naţională", a precizat pentru AGERPRES Dan Barna.

El a spus că "agenda a fost una diferită".

"În loc să facem ceea ce ar fi trebuit să facem, agenda a fost una diferită, adică personală a domnului Dragnea, legată de problemele sale cu justiţia, ajungând în situaţia în care România este acum notificată de Comisia Europeană asupra intrării în procedură de infringement", a adăugat Barna.

Liderul USR a subliniat că Parlamentul trebuie să se ocupe de directivă, dar aceasta să nu fie un pretext pentru alte modificări.

"Pasul următor ar fi să implementăm această directivă, să intre pe agenda Parlamentului această directivă, dar îngrijorarea şi teama mea este că, sub pretextul acestei directive, să nu fie introduse alte elemente suplimentare care să destabilizeze justiţia. Această directivă este o prioritate şi ar trebui doar ea în sine introdusă pe agenda Parlamentului, fără să fie folosite ca pretext pentru alte modificări, ca de altfel s-a încercat cu Hotărârile CCR, pentru că ştim foarte mult că în comisia Iordache, sub pretextul implementării unor decizii ale CCR, în realitate s-au băgat o grămadă de trăsnăi şi de elemente care transformă justiţia într-un instrument nefuncţional. Până la urmă aceasta este miza PSD", a mai spus Barna.

Comisia Europeană a declanşat o procedură de infringement împotriva României pentru nerespectarea Directivei europene 343/2016 privind consolidarea anumitor aspecte ale prezumţiei de nevinovăţie şi a dreptului de a fi prezent la proces în cadrul procedurilor penale, conform site-ului executivului comunitar.

Prezumţia de nevinovăţie şi dreptul la un proces echitabil sunt consacrate în articolele 47 şi 48 din Carta drepturilor fundamentale a Uniunii Europene, articolul 6 din Convenţia europeană pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale (CEDO), articolul 14 din Pactul internaţional cu privire la drepturile civile şi politice (PIDCP) şi articolul 11 din Declaraţia Universală a Drepturilor Omului.

Directiva ar trebui să se aplice persoanelor fizice care sunt suspectate sau acuzate în cadrul procedurilor penale. Aceasta ar trebui să se aplice din momentul în care o persoană este suspectată sau acuzată de comiterea unei infracţiuni sau a unei presupuse infracţiuni şi, prin urmare, chiar înainte ca persoana respectivă să fie informată de către autorităţile competente ale unui stat membru, prin notificare oficială sau în alt mod, cu privire la faptul că este suspectată sau acuzată. AGERPRES/(AS - autor: Alina Novăceanu, editor: Mihai Simionescu, editor online: Irina Giurgiu)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.