Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Directorul general al Departamentului Consular din cadrul Ministerului Afacerilor Externe (MAE), Bogdan Stănescu, afirmă că modalitatea optimă de a identifica în mod direct problemele cu care se confruntă cetăţenii români care călătoresc sau muncesc în străinătate constă în dialogul permanent cu aceştia

Potrivit unui comunicat al MAE, sâmbătă au avut loc la Roma întâlniri ale reprezentanţilor instituţiei cu membri ai comunităţii româneşti din Italia, precum şi cu diplomaţii cu atribuţii consulare acreditaţi pe teritoriul acestui stat.

Sursa citată precizează că Bogdan Stănescu, a evidenţiat utilitatea serviciului de atenţionare 'Un SMS îţi poate salva viaţa', a aplicaţiei 'Călătoreşte în siguranţă', a sistemului de atenţionare prin SMS a cetăţenilor români cărora le expiră paşapoartele simple electronice, implementat în parteneriat cu Ministerul Afacerilor Interne, precum şi a informaţiilor cu privire la situaţiile de risc. Totodată, a fost prezentată şi activitatea Celulei de Criză a MAE.

"De asemenea, au fost prezentate demersurile de modernizare şi informatizare a reţelei consulare române prin implementarea Sistemului Informatic Consular E-Cons, lansat public sub deviza 'Consulatul, mai aproape de casa ta', împreună cu toate subsistemele componente (E-Viza, E-Pass, Sistemul Naţional de Informaţii privind Vizele, Centrul de Contact şi Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate - modulele de Call-Center şi Mail-Center, Sistemul Informatic pentru Managementul Integrat al Serviciilor pentru Cetăţeni). În acest context, a fost subliniată importanţa informării corecte şi în timp real a cetăţenilor români care beneficiază de noile platforme pentru servicii consulare, iar membrii comunităţii prezenţi la reuniune au fost încurajaţi să valorifice avantajele acestor sisteme şi să disemineze informaţiile primite în rândul comunităţilor româneşti locale", precizează MAE.

Reuniunea, desfăşurată în cadrul campaniei "Dialog cu Diaspora pe teme consulare", s-a încheiat cu o sesiune de întrebări şi răspunsuri legate de activitatea consulară, dar şi de alte teme de interes pentru românii din afara ţării.

Campania se află la a patra ediţie, fiind lansată în anul 2015. Evenimentul a debutat în luna martie la Bonn şi va continua la Cairo, având ca prioritate informarea comunităţilor româneşti din diaspora asupra beneficiilor sistemului integrat "E-Cons". Rolul ei este de a facilita contactul direct cu cetăţenii români şi popularizarea serviciilor consulare modernizate şi informatizate care le stau la dispoziţie, astfel încât platforma "E-Cons" să fie utilizată cât mai eficient. AGERPRES/(AS - autor: Iulia Carciog, editor: Cătălin Alexandru, editor online: Gabriela Badea)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.