Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Premierul Mihai Tudose a anunţat luni că, în privinţa realizării podului suspendat peste Dunăre, de la Brăila, "s-a intrat în linie dreaptă", acesta fiind "un obiectiv major" şi "un element de siguranţă naţională".

"Din momentul ăsta practic s-a intrat în linie dreaptă. Este un obiectiv major şi din punct de vedere al infrastructurii rutiere de legătură între provinciile istorice, începând cu nordul Moldovei şi terminând cu Dobrogea, este şi un element de siguranţă naţională, dar este şi un element de normalitate. Putem să fim o ţară normală, unde un fluviu nu se mai traversează cu bacul şi, când e ceaţă, devin anumite zone ale României insule izolate", a declarat şeful Guvernului, într-o conferinţă de presă comună cu ministrul Transporturilor, Felix Stroe, prilejuită de semnarea contractului pentru realizarea podului de la Brăila.

Potrivit şefului Executivului, acest obiectiv este propus spre realizare şi discutat din anii '80.

"Sunt aproape 40 de ani de când se tot discută despre acest lucru. Este un pas imens. Acum, toţi spunem că 48 de luni - 4 ani (pentru realizarea proiectului - n.r.) - este mult. Până acum un an, nici nu ne gândeam că ne apucăm să scriem primele cifre sau primele litere în acest sens", a mai afirmat Tudose.

Totodată, Tudose a dat asigurări că proiectele de acest gen se vor desfăşura în continuare cu rapiditate.

"Vă garantez că, atât timp cât mai suntem în picioare, vom da tot sprijinul ca proiecte de acest gen să se desfăşoare cu aceeaşi rapiditate şi apoi implementarea lor să nu sufere niciun fel de impedimente", a arătat Tudose.

Contractul de proiectare şi execuţie a proiectului "Podul suspendat peste Dunăre în zona Brăila", în valoare de 430 de milioane de euro fără TVA, a fost semnat luni, la sediul Ministerului Transporturilor, de către reprezentanţii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) şi cei ai antreprenorului - Asociaţia Astaldi SpA (Italia) şi IHI Infrastructure Systems Co.Ltd. (Japonia), în prezenţa premierului Mihai Tudose şi a ministrului Transporturilor, Felix Stroe.

Durata de realizare a proiectului este de 48 de luni - 12 luni pentru proiectare şi 36 de luni pentru execuţie, potrivit directorului general interimar al CNAIR.

Potrivit acestuia, proiectul are drept scop crearea unei căi de comunicaţie modernă cu implicaţii în dezvoltarea regională a zonei, a fluidizării traficului între localităţile Brăila, Galaţi, Tulcea, Constanţa, creşterii siguranţei utilizatorilor, micşorarea timpilor de parcurs, scăderea poluării la toate nivelele tranzitate în prezent.

 

AGERPRES/(A - autori: Mădălina Cerban, Sorin Peneş, editori: Andreea Rotaru, Georgiana Tănăsescu, Mihai Simionescu, editor online: Irina Giurgiu)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.