Modifică dimensiunea fontului:
Bucureşti, 3 mai /Agerpres/ - România poate progresa doar dacă toţi copiii au acces la educaţie de calitate şi finalizează cel puţin învăţământul obligatoriu, afirmă premierul Sorin Grindeanu într-un mesaj transmis în contextul lansării unui raport referitor la evaluările şi examinările în sistemul de educaţie din ţara noastră.
Mesajul şefului Executivului a fost citit de ministrul Educaţiei, Pavel Năstase, la evenimentul de lansare a acestui raport, care s-a desfăşurat la Palatul Victoria miercuri.
"Ca ţară, putem progresa doar dacă toţi copiii au acces la educaţie de calitate şi finalizează cel puţin învăţământul obligatoriu, astfel încât să avem tineri bine pregătiţi, cu competenţe care să răspundă cerinţelor de pe pieţele europene şi nu numai. (...) Pe lângă acei elevi şi studenţi excepţionali, este foarte important să oferim tuturor copiilor, în special celor din comunităţile rurale şi marginalizate, din familii de romi şi copiilor cu dizabilităţi şansa de a absolvi cel puţin învăţământul obligatoriu, de a-şi dezvolta competenţele de bază pentru a deveni adulţi independenţi", a transmis Grindeanu în mesajul său.
Potrivit premierului, pentru a fi atins acest obiectiv, este nevoie de cadre didactice motivate, bine pregătite, care să pună în practică noile metode de predare, învăţare şi evaluare.
Sorin Grindeanu a mai spus că, în ultimele decenii, sistemul de educaţie din România a înregistrat progrese semnificative, consolidând instituţiile şi îmbunătăţind rezultatele elevilor.
"În spaţiul public, însă, vorbim doar de performanţele excepţionale ale elevilor olimpici sau de rezultatele slabe la examenul de capacitate sau de titularizare a profesorilor", a precizat Grindeanu.
Şeful Guvernului a mai afirmat că toată lumea este îngrijorată în privinţa evaluării. "Provin dintr-o familie de profesori, iar la rândul meu am predat. Din experienţă, atunci când vine vorba despre evaluare, toată lumea este îngrijorată, elevi şi părinţi, cadre didactice şi directori", adaugă Grindeanu.
Conform prim-ministrului, raportul "Evaluările şi examinările în sistemul de educaţie din România" propune "o schimbare de paradigmă".
"Este nevoie de eforturile fiecăruia dintre noi şi ale întregii societăţi ca să îmbunătăţim evaluarea elevilor, a profesorilor, a şcolilor şi a sistemului de educaţie, astfel încât toţi copiii din România să beneficieze de educaţie incluzivă, de calitate şi să poată avea o viaţă frumoasă, iar România să progreseze", consideră Grindeanu.
Premierul a mai spus că acest studiu cuprinde recomandări pe baza cărora Ministerul Educaţiei poate dezvolta un Plan naţional de acţiune.
"Avem nevoie de o strategie pe termen lung în domeniul educaţiei, de obiective concrete şi măsurabile, de mecanisme de monitorizare şi evaluare pentru a ne ajusta politicile publice în beneficiul tuturor elevilor şi, în special, a celor mai vulnerabili dintre aceştia", a precizat Grindeanu.
Raportul a fost lansat de Ministerul Educaţiei Naţionale, în parteneriat cu Organizaţia de Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE) şi UNICEF. AGERPRES/(AS - autor: Mădălina Cerban, editor: Florin Marin)
Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.