Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Bucureşti, 2 mai /Agerpres/ - Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN) este într-un proces de reevaluare a programelor şcolare şi a manualelor, urmărindu-se simplificarea acestora, prin eliminarea tuturor lucrurilor redundante care le încarcă foarte mult, a declarat marţi ministrul Pavel Năstase.

"Am anunţat cu ceva timp în urmă un proces de reevaluare a programelor şcolare şi care va ajunge evident până la nivelul manualelor, vrem să simplificăm aceste manuale în sensul bun al cuvântului, adică nu vrem să renunţăm la conţinutul din manuale care setează foarte bine pe zona de competenţe, care a stat la baza realizării acestor manuale, dar vrem să eliminăm toate lucrurile redundante care încarcă foarte mult aceste manuale, a precizat Năstase, la o dezbatere privind politicile pentru tineret şi o mai mare implicare a acestora în luarea deciziilor care îi privesc.

El a adăugat că, într-o perspectivă apropiată, va fi pus la punct un sistem care presupune resurse educaţionale deschise, urmând ca ele să fie publicate pe o platformă online şi să devină "bun public".

"Există un organism internaţional care licenţiază aceste materiale, astfel încât noi, ministerul, să putem plăti drepturi de autor celor care le produc iniţial, ministerul să preia şi să licenţieze aceste materiale ca fiind deschise, deci asta înseamnă că pot fi folosite atât de către elevi, cât şi de către profesori, de oricine", a afirmat ministrul.

Cât priveşte manualele pentru clasa a V-a, Năstase a spus că se aşteaptă ofertele din partea editurilor.

"În momentul de faţă avem licitaţie, este publică pe site-ul de licitaţii publice şi aşteptăm ofertele din partea editurilor", a arătat Năstase.

O altă problemă ridicată în cadrul dezbaterii organizate de Ministerul Tineretului şi Sportului a fost cea referitoare la abandonul şcolar şi la un proiect pe care MEN împreună cu UNICEF l-a aplicat în judeţul Bacău, cu rezultate "foarte bune".

"E o problemă abandonul şcolar. În cadrul ministerului avem, spre exemplu, un proiect organizat împreună cu UNICEF în judeţul Bacău, care a dat rezultate foarte bune şi pe care îl vom extinde, vom încerca chiar la nivel naţional să extindem aceste bune practici. E foarte greu, pentru că fiecare copil care abandonează şcoala este un caz aparte care are factori de influenţă. Unii se aseamănă cu ceilalţi, dar foarte multe lucruri - dacă vreţi putem să vorbim pe orizontală de nişte factori care se repetă -, dar din punct de vedere uman, psihologic, fiecare copil care abandonează şcoala este un caz special şi trebuie tratat în mod special. Lucrul acesta s-a întâmplat în proiectul despre care vorbeam mai înainte şi încercăm să învăţăm, chiar mâine vom avea o discuţie cu UNICEF pe această temă", a menţionat ministrul.

În intervenţia sa, secretarul de stat în Ministerul Muncii Adrian Dobre a spus că premisele de a intra atât cu piaţa de formare profesională cât şi cu cea educaţională în mileniul III sunt foarte bune, graţie legii salarizării unitare.

"Dacă până acum în România vorbeam de performanţa profesorilor şi din oraşe, dar mai ales din mediul rural şi profesorii spuneau că sunt plătiţi foarte prost, iată că, începând din acest an şi din anul viitor, aceste premise se schimbă şi dascălii, prin noua lege a salarizării unitare, vor intra într-o normalitate din acest punct de vedere. După acel moment vom putea să le cerem să livreze calitate în sistemul educaţional, pentru că dacă până acum scuza era că nu au cum să ofere calitate la banii cu care sunt plătiţi, acum această scuză va dispărea", a afirmat Dobre.

Cât priveşte tinerii care merg în străinătate să lucreze, el a spus că problema cu care se confruntă cei care au absolvit un curs de formare profesională ţine de competenţele practice pe care ei le pot demonstra pentru a obţine un loc de muncă în afara graniţelor ţării şi nu de recunoaşterea unei diplome.

"Nu cred că problema este faptul că merge cu o diplomă de formare profesională şi pleacă cu ea în afară şi e recunoscută. Până la urmă, competenţele lui sunt cele care sunt recunoscute în afară. Problema este că trece printr-un curs de formare profesională şi nu poate imediat, după finalizarea acestui curs, să se aşeze la o masă sau la un banc de lucru şi să producă în mod efectiv valoare. Cred că asta este problema, nu că merge cu o diplomă în afară", a subliniat Dobre.

În cadrul conferinţei, reprezentanţii tinerilor, asociaţii studenţeşti, de elevi şi tineret sindical au ridicat, printre altele, o serie de întrebări referitoare la aplicarea gratuităţii privind transportul pe calea ferată, noua lege a internshipului sau abandonul şcolar. AGERPRES/(A - autor: Sorin Peneş, editor: Georgiana Tănăsescu)
Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.