COD GALBEN: 01-12-2021 ora 20 Intre 20:00 si 02:00 se va semnala intensificări ale vântului cu viteze ce vor depăși 90...110 km/h, transport de zăpadă ce va determina scăderea vizibilității. in Județul Suceava, Județul Neamţ; COD GALBEN: 01-12-2021 ora 20 Intre 20:00 si 02:00 se va semnala intensificări temporare ale vântului care la rafală vor atinge și depăși 90...100 km/h, transport de zăpadă care determină scăderea vizibilităţii in Județul Maramureş, Județul Cluj, Județul Bistriţa-Năsăud;

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Comisia Europeană va prezenta joi o propunere de regulament pentru transparenţă în publicitatea politică online, impunând platformelor care le difuzează să precizeze cine le finanţează, potrivit unui document consultat de AFP.

Aceste mesaje în numele unei personalităţi sau al unui partid politic, de natură să influenţeze rezultatul alegerilor şi a căror difuzare este remunerată, trebuie să fie în mod clar prezentate internauţilor ca fiind publicitate politică. Proiectul de regulament nu vizează mesajele pe care le postează pe reţelele sociale personalităţile politice fără a plăti.

În reclamele politice trebuie să apară în mod clar o serie de informaţii: identitatea sponsorului şi datele de contact ale acestuia, perioada în care se intenţionează să fie publicate, sumele cheltuite pentru publicarea lor şi termenele electorale la care se referă, dacă este cazul.
.
Ţintirea reclamelor politice pe baza unor date personale cu privire la originea etnică, convingerile religioase, opiniile politice, apartenenţa sindicală, sănătatea sau orientarea sexuală a unei persoane este interzisă, exceptând un consimţământ explicit, conform Regulamentului General privind Protecţia Datelor (RGPD), din 2018.

În cazurile în care platformele sunt autorizate pentru o astfel de direcţionare, ele trebuie să furnizeze o serie de informaţii cu privire la tehnicile utilizate.

"Datele sensibile pe care decidem să le împărtăşim cu prietenii noştri pe reţelele sociale nu ar trebui să fie utilizate în scopuri politice", a declarat vicepreşedinta Comisiei Europene, Vera Jourova, comisar european pentru Valori şi Transparenţă, în timpul summitului web de la Lisabona, pe 2 noiembrie.

"Vreau ca această legislaţie să acopere tot lanţul de producţie publicitară. Nu este vorba doar de Facebook sau Google, este vorba şi de companii precum Cambridge Analytica, sectorul de tehnologie publicitară şi altele", a explicat ea.

Scandalul Cambridge Analytica, în 2018, a dezvăluit cum această companie britanică a utilizat datele personale a zeci de milioane de utilizatori ai Facebook fără ştiinţa lor, pentru a desfăşura campanii masive menite să influenţeze alegătorii britanici şi americani.

Unele reţele sociale, precum Twitter sau TikTok, au interzis publicitatea politică.

Supervizarea unor eventuale încălcări ţine de autorităţile naţionale pentru protecţia datelor şi de alte autorităţi desemnate de statele membre ale UE. Sancţiunile trebuie de asemenea să fie fixate la nivel naţional.

Propunerea Comisiei, care va trebui apoi validată de statele membre şi de Parlamentul European, completează regulamentul asupra serviciilor digitale, 'Digital Services Act', un proiect de legislaţie europeană menit să reglementeze mai bine internetul şi care este în prezent în discuţie.AGERPRES/(AS - autor: Adriana Matcovschi, editor: Mariana Ionescu, editor online: Ada Vîlceanu) 

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.