Premierul britanic Boris Johnson a condamnat luni noul val de migraţie peste Canalul Mânecii, afirmând că este 'stupid şi periculos şi criminal', transmite dpa.

'Fără îndoială că ar fi util dacă am putea colabora cu prietenii noştri francezi pentru a-i opri (pe migranţi - n. red.) să traverseze Canalul', a spus Johnson în timpul unei vizite în suburbia londoneză Upminster. El a susţinut că trebuie revizuit şi cadrul legal pentru migranţi, deoarece este 'foarte, foarte greu' să fie trimişi înapoi după ce sosesc, chiar în condiţii evident ilegale.

Joia trecută s-a înregistrat un nou record: cel puţin 235 de migranţi au ajuns în Regatul Unit cu 17 ambarcaţiuni mici, conform agenţiei PA. În weekend au avut loc şi alte traversări ilegale ale Canalului Mânecii. Anul acesta au trecut din Franţa în Regatul Unit peste 4000 de migranţi.

Unii membri ai guvernului de la Londra au sugerat desfăşurarea marinei militare pentru oprirea fluxului migratoriu. De cealaltă parte a Canalului, în portul Calais, deputatul francez Pierre-Henri Dumont a pus la îndoială această posibilitate şi a declarat pentru BBC că autorităţile din Franţa încearcă deja prin toate mijloacele să îi intercepteze pe migranţi înainte de traversare.

Şefa Home Office (ministerul de interne britanic), Priti Patel, a făcut luni o vizită la Dover, pentru a evalua situaţia, iar aviaţia militară a Regatului Unit a desfăşurat un avion pentru supravegherea Canalului Mânecii. Marţi, ministrul pentru imigraţie, Chris Philp, urmează să facă marţi o vizită în Franţa pentru a discuta acelaşi subiect.AGERPRES/(AS - autor: Marius Hosu, editor: Mariana Ionescu, editor online: Irina Giurgiu)